سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "سیاتیک" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "رئیس انجمن فیزیوتراپی" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "سیاتیک" كه توسط پاسخ از:دکتر اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی، به شرح ذیل مي باشد:

***ناشناس

سلام میشه ورزش‌های مناسب برای کاهش درد دسیاتیک را توضیح بدهید.

پاسخ:تمرین‌ها در خصوص درد سیاتیک در حالت مزمن و حاد متفاوت خواهد بود، اگر درد به صورت حاد باشد، بیشتر تمرینات باید به صور غیر فعال باشد تا بتوانیم فشاری را که بر روی کم است برداریم و همچنین گودی کمر را مجدد بدست آوریم و در حالت مزمن بیشتر تمرینات بستگی در بافت‌های کوتاه و ضعیف شده است که با کشش و تمرینات مناسب می‌توان قسمت‌های مربوطه را تقویت کرد.

***سعید

سلام، علامت‌های سیاتیک چیه؟ درد پشت پا سیاتیک است؟

پاسخ: صرفا درد پشت پا تا زانو به معنای سیاتیک نیست. ممکن است درگیری عضلانی و ... باشد. بنابراین در مرحله اول تشخیص علت درد مهم است.

***ناشناس

با عرض سلام و خسته نباشید، من حدودا دو ماه که پیاده روی می‌کنم، و هفته‌ای دو الی سه بار هم به کوهنوردی می‌روم. حدود یک ماه هم هست که کمر در گرفتم. این درد کمر من ممکنه ناشی از رگ سیاتیکم باشه؟ ممنون از توضیحاتتون.

پاسخ: بله! هنگامی که از کوه بالا می‌روید، قوز کمر زیاد می‌شود و بیشتر فشار روی دیسک خواهد بود و یا همچنین برعکس زمانی که بسیار با سرعت از کوه پایین می‌آیید، گودی کمر خیلی زیاد می‌شود. بنابراین منشأ آن می‌تواند فعال شدن عضلانی و یا علت سیاتیک یا عصب، و یا هر دو منشأ باشد.

***اصغر

با سلام و ادب، آیا هر کمر دردی ناشی از رگ سیاتیک است لطفا در خصوص علائم سیاتیک توضیح دهید.

پاسخ: خیر! 55 درصد کمر دردها حتما سیاتیک نبوده، ممکن است دردهای عضلانی دیسک و... باشد.

***بهزاد

سلام، بنده دو ساله پارگی دیسک کمر 5،4 دارم، بعد اینکه استراحت 21 روزه خود را در منزل تمام کردم، بهبودی زیادی حاصل نشد‌، با کمی تاخیر به دکتر مراجعه کردم و پس از انجام تست، گفتن که تا شش ماه بهبودی کامل پیدا می‌کنی ولی الان یه مدته تو راه رفتن پایین زانوم قفل می‌کنه و بعضی وقتا درد شدید، بعضی وقت‌ها هم خفیف در سیاتیک پای راستم دارم. خواستم بدونم که جراحی بسته یا لیزر انجام بدم بهبودی کامل حاصل میشه؟ اصلا دیسک پاره شده خوب میشه؟ جراح‌های محلی که با دست کار می‌کن مفیدند یا مضر؟ با تشکر از وقتتون

پاسخ: لیزر خیلی نمی‌تواند پاسخگو باشد، باید به جراح مغز و اعصاب مراجع کرد که این درد ناشی از اعصاب سیاتیک است یا درد گرفتگی عضلانی که زانو صاف نمی‌شود.

***محمد

با سلام و خسته نباشید، من در حال انجام گرم کردن برای بازی فوتسال بودم که توپ فوتسال آمد سمتم و یه شوت با پای راست زدم، در همان لحظه احساس سوختن در پای راست کردم و درد شدید انقدر بود که اصلا توان راه رفتن نداشتم.

بالای زانوم درد دارم ، ام آر آی عکس معمولی نوار عصب هیچ مشکلی طبق گفته‌ی پزشک متخصص، ولی گفتن عصب پام تحریک شده، از این موضوع 2 تا 3 سال گذشته هرکاری هم گفتن انجام دادم ولی بازم درد دارم. ام آر آی از کمر و پا گرفتم، خوب بوده، در ضمن دکترها فقط بهم دارو و آمپول دادن که اسمشون باکلوفن 10 و سلکسیب 200 و پماد ؟؟ ژل خنک کننده بدن بی ام اس، منیرال اس و ادنکه فقط برای 1 ساعت این ژل کار سازه. البته فیزیوتراپی حدود 2 ماه رفتم که هیچ تاثیری نداشت.

پاسخ: احتمالا درد سیاتیک نبوده و ممکن است بافت نرم غیر عصب درگیر باشد که در ام آر آی و نوار عصب دیده نمی‌شود. بنابراین یک معاینه دقیق می‌تواند کمک کننده باشد.

***محمد

با سلام، بنده موقع خواب نمی‌توانم صاف بخوانم و کمر درد می‌گیریم و خودم از این وضع ناراحتم، لطفا منو راهنمایی کنید چه کار کنم. با تشکر.

پاسخ: اگر پا صاف باشد، می‌تواند گودی کمر را زیاد کند ولی اگر به هنگام خواب زانو خم و گودی کمر صاف است، بیشترین فشار به خاطر صافی کمر بوده که به طور عمدی این فشار ایجاد شده.

***رضا

سلام، آیا عصب سیاتیک پا را هم درگیر می‌کند؟ با تشکر

پاسخ: بله، سیاتیک بیشتر در ناحیه پا است.

سلام، یک سال پیش از پله افتادم، پایین کمرم خیلی اذیت می‌کند، درد این قسمت به لگن و ران پا خیلی فشار می‌آورد.

پاسخ: ضربه به لگن شما وارد شده و تا مدتی نباید به طور مستقیم و طولانی مدت به روی صندلی نشست و بهترین درمان با زمان است.

***ابوالفضل

سلام، مدت دو سال است کف پا و ماهیچه پشت پا درد میکند.

پاسخ: می‌تواند منشأ عصبی داشته باشد، اما بیشترین علت به این دو دلیل است که به هنگام خواب شبانه پا افتادگی پیدا می‌کند و عضلات آن کوتاه می‌شود و صبح به هنگام بیدار شدن نمی‌تواند به راحتی راه برود.

***نا شناس

سلام، آیا مشکل عصب سیاتیک قابل درمان است؟

پاسخ: بله، اگر به موقع تشخیص داده شود. بنابراین اگر سیاتیک مدت طولانی تحت فشار باشد، مزمن است و بازگشت آن به سختی ممکن خواهد بود.

***ناشناس

سلام چطور از درد سیاتیک خلاصی پیدا کنیم؟

پاسخ:درمان‌ها مختلف است، 90 درصد بیماران مبتلا، با استراحت، استفاده از رگن‌های کمر که حرکت کمر را منع و محدود کند، فیزیوتراپی که حالت حاد را بدست می‌آورد و آموزش تمرین درمانی است و اگر درمان جواب نداد، باید زیر نظر جراح مغز و اعصاب بررسی و چکاپ شود.

***ستاره

با سلام و خسته نباشید، علت درد ماهیچه پشت ساق پا هنگام راه رفتن که با استراحت تسکین می‌گیرد، می‌تواند سیاتیک باشد؟ به نظر شما به چه دکتری باید مراجعه کرد؟ لطفا بیشتر توضیح دهید.

پاسخ: کانال نخاع است و این کانال به طور ژنتیکی و یا به دلیل آرتوروز و سن بالا تنگ می‌شود. بنابراین به هنگام نشستن مشکلی نیست، اما کانال موقع راه رفتن مشکل ایجاد می‌کند و باید به جراح ارتوپد و فوق تخصص ستون فقرات مراجعه کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سیاتیک ، درد ، پا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
فرخنده محمدون
۱۱:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید من یه سال پیش خبر مرگم دام پیچ خورد بدوجور ورعایت نکردم با اینکه درد داشتم وپام کبود وورم کرده بود رفتم سرکار پلان هم به شدت درد دارم و نمیتونم بلند شم رفتم دکتر گفتن سیاتیک چه کنم که زودتر خوب شم
مهسا
۱۸:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر من دیسکL4-5 دارم، متاسفانه سیاتیک هم دارم با استراحت کمردردم بهتر شده ولی پشت ساق پام و باسنم طوری درد داره که نمیتونم درست راه برم باید چکار کنم ؟ پیاده روی میتونه موثر باشه؟
مهسا
۰۲:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر
من دیسک 4و5دارم و کمی پشت پام درد داشت دکتر برام سوزن متاکاربامول و یه سوزن تتراکوراکتاید نوشت پریروز زدم قرص گاباپنتین وسیکلوکسیب هم نوشته که دیروز خوردم دیروز شب که شد درد خیلی خیلی شدیدی تو کمرم اومد، که نتونستم راه برم وبا بدبختی با کمک تونستم دراز بکشم صبح که بیدار شدم نمیتونم درست راه برم و یه پام میلنگم لطفا راهنمایی کنید چه مشکلی برام پیش اومده
مهسا
۰۱:۵۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر
من دیسک 4و5دارم و کمی پشت پام درد داشت دکتر برام سوزن متاکاربامول و یه سوزن تتراکوراکتاید نوشت پریروز زدم قرص گاباپنتین وسیکلوکسیب هم نوشته که دیروز خوردم دیروز شب که شد درد خیلی خیلی شدیدی تو کمرم اومد، که نتونستم راه برم وبا بدبختی با کمک تونستم دراز بکشم صبح که بیدار شدم نمیتونم درست راه برم و یه پام میلنگم لطفا راهنمایی کنید چه مشکلی برام پیش اومده
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من دردازباسن تا مچ پا گاهی اوقات نقطه ای واحساس میکنم سفت میشود ام ارای هم گرفتم گفتندسالم است مشکل نداری اما همچنان دردارم
ارمین
۲۲:۵۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام 2هفته هست از طبقه 4 افتادم با لگن و لگن کاملا خورد شده و پای چپ اصلا نمیتونم حرکت بدم ولی حس دارم بهروان دست میزنن میخوام بدونم اگر رگ سیاتیک پای چپم قطع شده قابل درمان ؟؟
مریم
۱۱:۴۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
باسلام کوچکترین ضربه به بدنم میخوره بدنم کبود میشه آیا این آثار سیاتیک ؟ درضمن هم کمر درد شدید دارم هم پادرد شدید دارم توی رگ پاهام لکه های سیاه دیده میشه لطفا جواب مو زودتر بدید چندساله که این بیماری رو دارم برای این بیماریم اصلا دکتر مراجعه نکردم میترسم بگن عملی ۵۷ سالمه
مجتبی
۲۱:۳۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
با سلام و عرض ادب و احترام به شما اساتید عزیز الان حدود چهار ماه هست که مفصل لگن را تعویض کردم که در حین عمل رگ سیاتیکم بین دو استخوان قرار میگیرد و آسیب میبیند که طبق گفته دکتر رگ را بخیه زدم و بعداز چهار روز لگنم در رفت و دوباره بعداز چند روزکه پام تو وزنه بود باعمل جراحی لگن رو جا انداخته و و پای من را گچ گرفتند ویک چوب 50سانتی بین دوپام گذاشتن وبعد از 21روز گچ رو باز کرده آتل گذاشتن وبعد از یک هفته آتل را باز کردم وشروع به راه رفتن کردم الان چهار ماه میگذره فقط انگشتان پای چپم بعضی وقتها گز گز می‌کنه وپاشنه پام هم که زخم بستر گرفته بود همینجور زخم وعفونت داره خیلی بد الان به نظر شما بنده باید عمل جراحی انجام بدم برای پیوند رگ سیاتیک یا نه امر کنید عذر خواهی میکنم که وقت شما را گرفتم
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۰ تير ۱۴۰۰
سلام دوستان برای درد سیاتیک رگ زدن پا و همچنین حجامت از پشت ساق پا خیلی خوب جواب میده من خودم امتحان کردم خیلی خوب شدم چندساله
امیرعلی
۰۲:۴۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من حدود دو ماه پیش در فوتسال به زمین خوردم و پس مدتی حس درد رگی داخل باسن و پشت پایم کردم بعد از امدن کرونا چندماهی سالن نرفتم و درد پام خوب شد بعد از مدتی سالن رفتن هم مشکلی نداشتم ولی در یک دو سالن سنگین پشت سرهم رفتم و بعد از ان درد دوباره شروع شده حتی وقتی بدون حرکت هستم در باسن احساس درد دارم و زانویم مثلا وقتی خم است به راحتی صاف نمیشود میخواستم بدون چیکار کنم تا خوب شود و تشخیصتو چیست به من گفتن رگ سیاستیکه
مهسا
۲۱:۰۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام.الان ۲ماه میشه بعلت کمردرد وکشیدگی سیاتیک به جراح مغزواعصاب مراجعه کردم وبا ام ار ای تشخیص بیرون زدگی ال ۴ ال۵ دادن.بعد از یکماه فیزیوتراپی شروع کردم اوضاع خیلی بد شد دوباره استراحت نسبی والان ۷جلسه میرم کاریوپراکتیو کشش سیاتیک کمتر شده ولی هنوز مشکل دارم مخصوصا زمان نشستن.خودم پرسنل بیهوشی هستم ودکترم به درخواست خودم فعلا جراحی به تعویق انداخته الان گفت تزریق اپیدورال انجام بدم.بنظرتون رفتن کاریوپراکتیو مناسب هست؟
بهنام
۱۱:۴۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
من مشکل پارگی دیسک کمر دارم. دم دمای صبح درد وحشتناکی میفته تو سیاتیک پای راستم جوری که تاب و توان ندارم دیگه همش بیدارم. راه هم که نمیتونم زیاد برم. فکر کنم دیگه وقت عملشه. کسی از عزیزان این مشکل رو داشته؟
سحر
۱۳:۳۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام من دیسک کمر دارم تا الان پام درد نداشته حدو 2 ماه پیش گرفتگی داشتم چون دردم شدید بود کورتون زدم ازون موقع تا حالا لگنم و پام به شدت درد میکنه اصلا نمیتونم راه برم فیزیوتراپی و لیزر پرتوان هم انجام دادم و یک جلسه طب سوزنی بدتر شدم طبق تشخیص دکترم قوس کمرم خیلی کمه و در واقع کمرم صاف شده راهی هست که دردم از بین بره؟ لطفا راهنمایی کنید
امیررضا
۲۳:۱۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام
من چند روز پیش رفت سر ساختمان و یه خورده کار سنگین انجام دادم و دو روز بعدش هم رفتم سر زمین و مشغول بهکار شدم
الان بعد 4 روز یه دردی ریزی قسمت چپ باسنم احساس میکنم
اگه از سیاتیک باشه
خوب میشم با استراحت
زهرا
۰۱:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
میشهمن کمردرد شدیدی دارم حدود ۷ ماهه ب خیلی از پزشکای مغزواعصاب مراجعه کردم حتا فیزیوتراپی لیزر رفتم خوب نشدم میش راهنمایی کتید ممنون
امیر
۰۸:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
من توپ خورده به کمرم درد میکنه سیاتیکمه
هاجر پهلوانی
۰۲:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
چه مدت طول میکشد سیاتیک کاملا خوب شود؟؟؟
امیر
۱۵:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام من دو ماه میشه از باسن الی پنجه پام درد داره بعضی وقتا خیلی شدید میشه حدود سه سال پیش در اثر کشتی گرفتن لگنم ضربه خورده بود یه کم درد داشت آیا دلیلش چه میتونه باشه ممنون
زهرا
۱۳:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام مدت یک هفته است که درد و سوزش در ناحیه نشیمنگاه دارم و حالتت سوزنی و انگار فشاری روی عظلاتم است که مانع از انجام فعالیتهام شده در این مدت استراحت مطلق بودم ولی خوب نشدم ارتوپد قرص B1 300 رو تجویز کردن و کم خونی هم دارم باید چکار کنم
یوسفی
۲۱:۰۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دوهفته عمل تنگی کانال کردم هنوز سیاتیک داره اذیتم میکنه چیکاربایدبکنم لطفاً ضیح بدین
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام ی مسافرت کمپی ی ماه دفتم که روزهای اخر اول پهلوی سمت چپم و بعدم ران سمت چپ از بغل و بالای زانو درد گرفته طوری که میخوام راه برم دردم بیشتر در حال حاضر درد بیشتر در رانم هست الانم در حال استراحتم و یاداور شوم هر هفته کوه میرم و پیاده روی که مدتی هست نمیرم ممنون از راهنماییتون
بهزاد
۲۰:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام خدمت شما.ببخشید عصب سیاتیک ازلگن واباسن به پایین ساق پام رسید مرتبم توخانه حرکات کششی واورزش میکنم ایااحتمال داره ازساق پاهام به انگشتانه پام برسه وادرنهایت خوب بشه بااستراحت ممنون
Nazanin
۰۲:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۹
من سال پیش یه درد از پشت پا ینی از باسن تا پایین شروع میشد که بعد یه تایمی خوب شد الان همون درد تندو تیز داغ رو دارم که وقتی زیاد وایمیسم که کار کنم درد میگیره جدیدا به پشت بازو دستام تا نوک انگشتام میاد و ددرد میپیچه تو بدنم به نظرتون دیسکه یا سیاتیک ام آر آی هم دادم ماه پیش همه چی نرمال بود نمیدونم منشا درد چیه باید به چه دکتری مراجعه کنم خیلی خستم کرده و لاغرو ضعیفم کرده
فاتحی
۱۲:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام پارگی دیسک دارم از باسنم درد شروع میشه تا ساق پام لطفا راهنماییم کنید با تشکر
سینا
۲۰:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ببخشید من کمر درد دارم همون ناحیه سمت چپ یه چند وقت هستش که درد می کنه هنگامی که ورزش می کنم(بسکتبال ) می خواستم بگم که باید ورزش رو کنار بزارم ؟؟یا قابل درمان هست ؟؟
رهرا
۱۳:۱۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام.
من18سالمه دوساله که ران وساق پا و کف پای چپم خیلی دردمیکنه به طوری که بیشتراز دو دقیقه نمیتونم بایستم و بیشتراز ده دقیقه اگه راه برم پای چپم کامل خواب میره جوری که احساسش نمیکنم مدام باید بشینم حتی وقتی دراز میکشم احساس کشیدگی خیلی زیادی داخل پام دارم دردش بیشتراز باسن نشات میگیره و من کامل حس میکنم که یک رگ داخل پام کشیده میشه .باید چیکارکنم???
ناشناس
۰۶:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید من ده سال است که سیاتیک گرفته ام ولی دکتر گفت درد شما خیف است.مرتب از سیر استفاده میکنم.الان الحمدولله درد ندارم.ممکن است که سیاتیک من خوب شده؟یا کسی که سیاتیک بگیرد دیگر بدون عمل خوب نخواهد شد؟
ghazal
۱۲:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من ی سال پیش بغل ران پام باد میکرد و درد میگرفت ام آر آی رفتم دکتر گفت بورسی لگن هست و یکم دیسکو کم آب استراحت کنیدو ورزش نکنید خوب میشه درد جوری بود ک ی قسمت از باسنم جایی ک آمپول زده میشه درد داشت ولی دردش خوب بود وقتی ماساژ داده میشد ی چیزی حس میشد مث قولنج بعد گفتن باماساژ خوب میشه و ماساژ درمانی انجام دادم ی کم درد بغل پام بهتر شد ولی دیگه ادامه ندادم الان هم کمرم درد میکنه هم ی رگی پشت زانوم گرفته میشه ک گاهی وقتا نمیتونم بعد نشستن پامو صاف کنم یکی میگه سیاتیکه یکی میگه دیسک .و الانم هنوز بغل ران پام حس میکنم متورم هست وقتی پامو یوری رو زمین میزارم حسش میکنم لطفن راهنمایی کنید ک کجا برم چکار کنم تا درمان بشه و بتونم دوباره ورزش کنم
امیری
۱۱:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من کمر درد شدم به طوری که نمیتونستم تکون بخورم رفتم دکتر مغزو اعصاب عکس گرفتن گفتن دیسک کمر دارطی مهری ۵ و۶ ورگ سیاتیکت هم در گیر شده دارو بهم دادن حالا هر چی داروها را میخورم خوب نمیشم درد پاهاما دارم دکتر م گفت اگه خوب نشدی باید عمل کنی میخاسم نظر شما را بدونم
Mahdi
۲۱:۵۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من الان دوسه ماه میشه یه طرف پام یه رگ ک گزگز میکنه موقعی ک میشینم بعد یکساعت ک بلند میشم یه درد شدیدی تو ناحیه باسنم احساس میکنم. بعد یک دقیقه ایستادن خوب میشه.
وهمچنین موقعی ک نشسته ام نمیتونم پامو دراز کنم یک پامو میتونم ولی یه پای دیگ توان صاف کردنشو ندارم زانوم صاف نمیشه.

مشکل کجاست بنظر شما
علیرضا
۱۶:۲۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
آیا ممکن است سیاتیک به طور ارثی از پدر به پسر ارث پیدا کند؟
کمال
۱۲:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
من سیاتیک خیلی خفیف دارم وموقع بازی کردن فوتبال رگ های پشت زانوم بعدازگذشت نیم ساعت دردمیکند.چکاربایدبکنم؟آیافوتبال برای سیاتیک ضرردارد؟
منصور علیزاده
۲۰:۵۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام باعرض ادب.. من خواهرم سنش ۱۷سال هستش تقریبا یک سال هستش بهش امپول سرماخردگی زدن پای چپش بی حس شده...هیچ دردی رو احساس نمی کنه... ولی اندازی پاش ضعیف نشده..منون میشم اگه مارو راهنمایی کنید
فرهاد
۰۱:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام باعرض ادب من حدوا۳هفته هست یک دفعه ی ازکمربه پایینم بی حس شدنکه انگشتم الانم بی حس هست همچنن ران هایم هم بی حس هست چه درمانی برای ان دردهست ممنونم میشم جواب بدید
آرش سنندج
۱۱:۰۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
با عرض سلام ببخشید من پارسال این موقع با اسلحه ساچمه ای از ناحیه ی ران پای راست از ۳متری مورد اصابت قرار گرفتم و تو شه ما فوق تخصص پا نداره خلاصه دکترا گفتن عصب سیاتیکت آسیب دیده بعد ۱سال باید بری تهران عملت کنند تو این ۱سال هم از مچ پام و انگشتام بی حس بالا پایین نمیکنه و میلنگم تو رو خدا چاره چیه چیکار کنم پام درمان میشه.
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام منم رگ‌سیاتیکم گرفته‌بود‌وسمت‌چپ‌پام‌درد شدیدی‌داشتم‌دو‌ماه درگیر‌این‌بیماری‌بودم‌حتی‌با‌استراحت هم‌دردم‌کم‌نمیشد‌چند‌دکتر ارتوپد‌و‌اعصاب‌مراجعه ‌کردم‌و‌کلی‌دارو‌وامپول‌دادند‌ولی‌هیچ‌کدوم‌اثر‌نداشت‌وحتی‌به‌صورت موقت‌هم‌دردم‌رو‌کم‌نکرد‌تا‌اینکه‌پیش‌استاد‌کریمی‌طب‌اسلامی‌رفتم‌و‌ایشون‌با‌داروی‌ابن‌مسعود‌و‌لخته‌خون‌‌و‌روغن مالی‌کف‌پا‌با‌روغن ‌زیتون‌من‌رو‌درمان‌کردندو‌الان کاملا‌خوب‌شدم
احمد
۲۲:۱۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
با سلام.
۶۴ ساله و از ۲۰ سال پیش یوگا کارمیکنم.وزنم ۵۵ کیلو و قدم ۱۶۵ سانتیمتر.
پس از ۳۸ سال کار دفتری بازنشسته شدم.
در راه رفتن درد از لگن تا پشت ساق پا در هر دو پا احساس میکنم که در سمت راست بیشتر و درسمت چپ کمترو معمولا محل درد گریزان ومتغیراست.
روزدر میان ۷ کیلومتر پیاده روی میکنم ولی با تحمل درد و هر ۲ کیلومتر ۵ دقیقه روی صندلی استراحت میکنم.
فیزیو تراپ معتقد است درد سیاتیک و دیسک نیست فشردگی عضله است.
پس از پیاده روی درد کمتر میشود.
مطلقا دارو استفاده نکرده ام.
متشکر میشوم راهنمایی بفرمایید که آیا با همین حرکات یوگا و پیاده روی به نتیجه میرسم یا خیر؟
سپاسگزارم
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام من۱۷سالمه ودوماهی هم میشه کمر درد دارم و درش به باسن و گاهی وقت ها به ران هایم میزند ایا سیاتیک است
عبدالخضر
۲۳:۵۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشی ازخوزستان هستم مدتیست که سیاتیک دارمدردفقط درسمت چپ پاولگن دارم زالودرمانیکردم ۱۰عدد زالو بزرگ روی پنجه پابرایم گذاشتند منتهی دردم دربالای پا ولگن است الان دردم زیادشدهرویدرد هیچ زالویی نگذاشتن آیا این کاردرست است یانه متشکر منو راهنمایی کنید
ضیا
۱۸:۵۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
با عرض ادب سلام بر شما
آقای دکتور من مدت دوسال است که مکمل بدنم در دارد
بشتر قسمت پا و دست
رفتم پیش دکتور اعصاب وستون فقرات
گفتن دسگ گردن همراه سیاتیک دارید
حدودا سه ماه میشه دارو را میخورم
همج دردم کم نمیشه بلاخره رای حل برام بی زحمت نشون بتی خیلی ممنون میشم
حمید
۱۰:۵۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
دردکمر و ران تاماهیچه پا نشانه دیسک کمر میباشد
طاهره غفاری
۰۰:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
باسلام من چند وقته از کمر تالگن و ران وزانو وپشت ماهیچه ساق پام درد میگیره با سردی بدتر مییشه چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید
amyrreza
۲۱:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام ببخشید من بالای باسنم وقتی میشینم درد میگیره وکف پام هم بعضی وقتا انگاری توش سوزن جا می ککنن ایا از سیاتیک اس.
وتا چه زمانی برای درمان دیر نیست .
من کشتی می گیرم ایا باوجود درد کمر تمرین هم بکنم. مممنون
جابر
۱۶:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
من دو سال سیاتیک گرفتم با کمک اب درمانی دریا از بین رفت دو ماه فقط
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام به کمرمادرم ضربه واردشده وبعداون ضربه پای چپش تاانگشتاش دردمیکنه ایاسیاتیکه لطفاراهماییم کنین
رضا
۱۲:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام بیماری سیاتیک با طب سوزنی درمان میشه ؟
سعید
۱۳:۳۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
دروود
من چند روز پیش کیف لپ تاپم خواستم بزارم زمین همینکه دستم از بدنم جدا شد یهو پشت گودی کمرم یک تیر کشید بعدش دیگه نمیتونستم درست راه برم رفتم ستا آمپول شل کننده عضلات زدم بهتر شدم البته با پوماد دپی و دیکلوفناکذهم مرتب ماساژ میدم حموم آب گرم میرم و استراحت یک هفته ای داشتم ولی هنوز خوب خوب نشدم حالا تو پای چپم هم تیر میکشه خیلا میگن برو تا بصورت سنتی رگ سیاتیکت که ما بهش میگیم گریچه برات بردارن خیلی تعریف میدن ولی من نرفتم
فاطمه
۲۲:۲۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشین کن دوساله عمل کردم مشکلم رگ سیاتیک بود ولی دکتر منو عمل کرد پلاتین گذاشت هنوز ک خوب نشدم کمرم در ناحیه لگن و دوتا پام در پشت پا و ساق پا درد میکنه لطفا کمکم کنید تا خوب بشم ممنون
علی شیرمردی
۲۲:۱۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
باسلام.من بعدازعیدتاالان کمردرددارم یه هفته پیش رفتم پیش دکترارتوپد.ام ار ای هم گرفتم دکترگفت دیسک کمرداری مهره ها کمرت اسیب دیدن ازباسن تاپشت زانو بی حس شده دکترهم امپول وگپسول نسخه کردولی الان یه هفته است هنوزپام بی حسه ومورمورمیکنه خواستم ببینم مشکلم چیه بایدپیش چه دکتری برم.باتشکر
مریم
۰۰:۲۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام ببخشین من تو عید۹۷ خواب بودم خواهرزادم پرید رو کمرم یهو ترسیدم پاشدم بعد اون سمت راست کمرم درد میکنه ،خصوصا باشگاه میرفتم موقع فعالیت خیلی خوب بودم اما بعدش باز درد داشتم تا رفتم پیش شکسته بند یه روغن دادو ماساژ داد تا خیلی بهتر شدم گفته بود یه ماه فعالیت نکن اما چون من رشتم تربیت بدنیه هرروز سه تا عملی داشتم نمیشد،تا اینکه وسط یه هفته فعالیت نکردم رفتم مسافرت کامل خوب شد باز اومدم دانشگاه سر کلاس ایروبیک باز دردم شروع شده الانم خوب نشده چیکار کنم؟به کی مراجعه کنم؟
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام.من دوسه روزی هست ازسمت چپ کمرم تاپیش زانوم دردمیکنه سر هم شده قبلاهم کمرم دردداشتم خواستم ببینم مشکلم چیه .باتشکر
دهقان
۲۰:۱۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من حدود دو هفته هست درد شدید پای چپ دارم ام آر آی کردم گفتن دیسک پنجم پاره شده .اول از درد باسن شروع شد بعد ران و بعدش ساق پا الانم به انگشتام رسیده،تو این مدت من هیچ حرکتی نداشتم و فقط استراحت کردم ولی روز به روز بدتر شدم طوری که الان اصلا نمیتونم راه برم یا بایستم و حتی در حالت دراز کشیدن هم دردم شدید هست جوری که فقط گریه میکنم شنیدم درد دیسک با استراحت خوب میشی و فقط وقتی ایستاده هستی درد داری...این درد من فقط از دیسک هست یا درد دیگریه؟دکترم فیزوتراپی تجویز کرده...
کر
۲۱:۲۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
با سلام من دو ماه که پشت پا قوزک پا که میشه درد دارم آیا از سیا تیک ممکن باشه چون سیا تیک هم دارم ومهره 4-5هم درگیر کمی دیسک است چکار باید کنم آیا با استراحت خوب میشه یا باید دارو مصرف کنم چه دارویی رو استفاده کنم با تشکر مرضیه
جواد
۱۷:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
با سلام من دچار دیسک کمر 4و 5 شدم بعد از یک ماه استراحت دردم کاهش یافته ولی پای چپم سر میشه آیا این نشانه ی بهبود کمرم میشه ؟
خسرو بیاتی
۱۴:۱۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر، دو سه روزه درد سیاتیک پای چپم آرام شده و درد ندارم امکان داره خوب شده باشه یا موقتیه
نادر
۲۰:۰۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
سلام داداشم به پاش قسمت ران تیر خورد دکتر ارتوپد گفت رگ سیاتیکش قطع شده مربوط به کدوم متخصصه جراحیش؟
مجید
۱۲:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام آیا طب سوزنی به درمان سیاتیک شدید کمک‌میکند باتشکر
کبری
۰۱:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
با سلام بنده دوسال پیش عمل دیسک کمر انجام دادم بعداز بیهوشی متوجه دردی از ناحیه کمر بطرف پهلوی چپم شدم که تا الان هم این دردو دارم مدتیه که دردی از باسن چپم شروع شده ودر کنار زانوی چپم بشدت ازارم میدهد بطوریکه خوابم از شدت درد مختل میشه یکبار بعد عملام ار ای کردم که نشان دهنده شدتدوباره دیسک عمل شده ام بود الان زاوی چپم بشدت درد داره ونمیتونم راه برم لطفا مراراهنمایی بفرمایید درضمن سنم حدود ۶۳ووزنم بالاست
فرید
۱۶:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام ببخشید منکه سیاتیک دارم میتونم والیبال بازی کنم؟
زارعی
۰۸:۱۲ ۱۴ تير ۱۳۹۷
با سلام و عرض ادب
جناب دکتر بنده حدود یک ماهی هست که از بالای باسنم درد سوزش دارم تا پشت رانم گاهی اوقات پای چپم گاهی هم پای راستم درد دارد.کار روزانه ام هم پشت سیستم کامپیوتر هستم روزی دوازده ساعت پشت سیستمم.آیا علت دردم میشه سیاتیک باشد؟بنده سیستم کاریم دو هفته کار یک هفته استراحت هست هفته ایی که استراحتم دردی ندارم اما به محضی که دو روز کار کردم دردم شروع میشه جوری که شب به هیچ حالتی نمی تونم بخوابم در ضمن آقای دکتر کمرم خیلی گودی داره استفاده از کمر بند طبی مشکلی ایجا نمی کنه ممنون میشم راهنمایی کنید.اگه امکانش هست به آدرس جیمیلم ارسال نمایید.
با تشکر
بهار
۱۴:۳۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
درد سیاتیک پا ایا ممکنه منجر به‌ بیماری های دیگه بشه؟؟؟؟
samaneh
۰۱:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام خانم31 ساله ای هستم به دلیل برگشت پام به عقب درد خیلی شدیدی از زیر باسن تا انگشتانم حس کرد که بعد چند ساعت ارام شد ولی درد از پام از دو روز بعد شدت گرفت یه بعد دو روز به حدی رسید که راه رفتن یا کار کردن برام مختل کرد در حدی که با عصا راه میرم و به دکتر مراجعه کردم گفت که عصب سیاتیکم هست الان بعد 15 روز هیچ تعقیریی در حال من ایجاد نشده البته کمپرس گرم انجام میدم و از چند روز اینده فیزیوتراپی باید برم متاسفانه نمیتونم بیشتر از چند متر راه برم بدون کمک به نظر شما طول درمان من چقدر است به نظر شما نیاز به جراحی دارد
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
با سلام
من 24 سالمه
یه مدت حدود 4 ماه هر 2 هفته یک بار آمپول ب کمپلکس ب 12 میزدم الان در ناحیه تزریق آتروفی عضلانی مشاهده میشه و عصب سیاتیک همون سمت هم تیر میکشه به طوری که تا زانو درد رو احساس میکنم و گاهی تو خیابون موقع راه رفتن عصب میگیره و نمیتونم راه برم به خاطر درد
خواستم بپرسم درمانی وجود داره؟ امکانش هست بدتر بشه؟
محمدامیری
۲۰:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام من 25سالمه توسن 10سالگی دکتربدلیل نفهمی رگ سیاتیک پاموقطع کردالانم پام روزبروز لاغروضعیف میشه وبی حس توروخدا راهنماییم کنید چیکارکنم
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
پاسخ ها رو کی میدید
محسن
۰۰:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام حدودا دو سه ماهه پشته ران پای چپم درد می‌کنه اما نه به صورت دائمی ولی وقتی از جام که نشستم بلند میشم در حد چهار پنج ثانیه احساس گودی کمر دارم بعدش خوب میشه .چیکار کنم بدنسازیم میرم؟برم یانرم بهتره؟
محمدعاشوری
۱۰:۲۷ ۱۵ دی ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشیدمیگم به همه دوستان من ازبغل ران پای چپ یک وجب وازپایین بغل ساق پایک وجب دردمیکنه ده دقیقه راه میرم شلم میکن ایادرمان دارد...
طلا
۱۸:۱۹ ۱۳ دی ۱۳۹۶
ممنون اقای دکتر
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۳ دی ۱۳۹۶
زودتر جواب بدید خواهشا
مسعود
۱۸:۱۹ ۱۳ دی ۱۳۹۶
سلام من دوسال پیش عصب سیاتیک پام از پشت باسن براثر تیرخوردن قطع شد وبه کل اخیار پام از دستم خارج شد یعنی نمیتونم انگشتامو بالا پایین کنم و مچ پام به کل لمس شده به طوری لق میزنه وپام از ساق خیلی لاغرو ضعیف شده به نظرتون با عمل جراحی خوب میشه
arash
۱۱:۲۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام داداش من هم دقیقا مثل شما هستم با اسلحه ی ساچمه ای تیر خوردم شما رفتید دکتر چی گفتن بهت به من گفتن باید پیش فوق تخصص عمل کنی
محمد
۱۳:۳۷ ۰۳ دی ۱۳۹۶
باسلام
آیانوع کفشی که میپوشیم در دردهای عصب سیاتیک موثره .
باتشکر
علی نوری
۱۳:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اگه درد سیاتیک‌داریم بدنسازی میتونیم بریم یانه؟
علی
۰۱:۳۶ ۰۲ دی ۱۳۹۶
سلام دوستان اکثر درد هایی سیاتیک مربوط به دیسکه من خودم فقط درد داخل باسن و پشت ران داشتم ام ار ای دادم که گفت دیسکه الان دوساله که داغونم هر روشی رو که به ذهنتون برسه انجام دادم باز فایده نداشته از فیزیو تراپی بگیر تا دکتر مغز اعصابو استخرو حجامتو زالو درمانی طلب سنتی همش بی فایده دیگه روحیم خرابه هیچ کاری نمیتونم انجام بدم خواهشن اگه کسی راهی درمانی چیزی میدونه بگه که از این درد خلاص شم
ارش
۰۷:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
داداش منم مدتیه همینجوریم هرکاری میکنم بهبودی نیس و ایتک زمان نشستن خیلی اذیتم راهکاری داشتی حتما بگو
عرفان
۰۱:۵۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید خیلی ضروری من 18سالمه باشگاه بدنسازی میرم روز هایی ک پا میزنم بعضی وقتاش پای چپم از بالا تا پاین درد میکنه ک پرسیدم گفتن رگ سیاتیک چیکار کنم برای درمانش؟و عایا مشکل جدی هست؟
برزو
۰۳:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
هنگام گرفتم رگ سیاتیک چیکار باید کرد؟
مصطفی
۰۳:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
جعفری سلام مهره چهار وپنج پارگی دارم درد فقط پای چپم هست دردتاانگشتانم میادیک متخصص گفته عمل کن چنتا هم گفته عمل نکن چه کارکنم
حمیرضا
۲۳:۵۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
سلام
مدت 4 ماه میشه درد در ناحیه بین کمر و لگن وجود دارد که با دویدن بهتر میشه و در انجام حرکات کششی درد بیشتر میشود
بعلاوه با دست زدن و ماساژ پشت زانو کمر درد احساس میشود
مشکل کمرم هست یا سیاتیک
و چکونه باید مشکل را بر طرف کنم
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ایا فوتسال برای سیاتیک مضر است ؟

ایا من می توانم دوباره فوتبال بازی کنم؟
ابراهیم ش
۱۲:۳۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
حدود دوسال هست به تشخیص دکتر سیاتیک کرفثم بعد از دو سال بیحس انگشتان بای ر استم بر طرف شد اما هنوز باشنه بای راستم خالی میکند لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر
شبنم
۰۷:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
مامان من یه طرف باسنش وپایین پاش بعضی وقتا بشدت میگیره ودرد میکنه طوری که نمیتونه راه بره ام ار ای هم انجام داده میگن عصب سیاتیکه قرص گاباپنتین باکلوفن و متوکاربامول ومسکن استفاده میکنه ولی خوب نشده چه کنیم
سینا
۰۲:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
با سلام من سیاتیک دارم یک ساله زده به دیکس کمرم فوتبال بازی میکنم خاستم یه راهنمایی کنید . ممنون
زهره
۱۴:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
با سلام
مادر من کمر درد شدید گرفتن به دکتر مراجعه کردیم دکتر تشخیص سیاتیک دادن گفتن یک هفته استراحت مطلق.بعد از یک هفته شروع به پیاده روی کنن ولی نگفتن روزی چقدر چطوری .ایا میتونه کارای شخصی خودش رو انجام بده بتونه حمام کنه یا دستشویی بره چقدر در روز پیاده روی کنه
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۵ تير ۱۳۹۶
سلام من نزدیک یه هفته هست که طرف چپم یکم سنگین وبی حس هست.اولش یه رگی از ناحیه کمر تا قسمت باسنم تیر کشید بعد این حالت سنگینی بی حسی برام بوجود اومد به نظرتون به چه دکتری مراجعه کنم وایا مشکل من از سیاتیک هست
هدایتی
۱۴:۲۵ ۱۴ تير ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشد.الان نزدیک به2 ساله که دیسم 4و5 کمرم پاره شده و با توجه به ام آر آی که رفته بودم بیرون زدگی دیسکم کاملا روی عصب فشار میاره الان حدود 3 ماه هست به شدت خیلی زیاد پای سمت راستم از ناحیه باسن تا نوک پام درد دارم و حداقا در روز یک یا دوبار انگشتان پام گز گز میشه....در د د ناحیه پایین کمرو ساق پام بیشتر محسوس میشه....میخوام بدونم آیا این علائم نشانه ی چیز خطرناکی است؟ یا با عمل جراحی رفع میشه؟البته من برای عمل حدودا 3 ماه دیگه میتونم اقدام کنم ..خواهش میکنم جواب بدید
مجید
۰۲:۱۴ ۰۱ تير ۱۳۹۶
سلام من حدود چند هفته است که کمرم درد میکنه و پیاده روی که میکنم لگن و پای چپم درد میگیره ممکنه رگ سیاتیک باشه باید به چه دکتری مراجعه کنم ممنون
مجید
۰۲:۱۳ ۰۱ تير ۱۳۹۶
سلام من حدود چند هفته است که کمرم درد میکنه و پیاده روی که میکنم لگن و پای چپم درد میگیره ممکنه رگ سیاتیک باشه باید به چه دکتری مراجعه کنم ممنون
مجید
۰۲:۱۳ ۰۱ تير ۱۳۹۶
سلام من حدود چند هفته است که کمرم درد میکنه و پیاده روی که میکنم لگن و پای چپم درد میگیره ممکنه رگ سیاتیک باشه باید به چه دکتری مراجعه کنم ممنون
علی
۲۲:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من هر شش ماه یه طرف بدنم کج میشه ودرد شدید در ناحیه پایین کمر دارم طوری که نمیتونم اصلا خم بشم و تا پایین پام درد دارم و تیر میکشه بعد یک هفته خوب میشه دوباره میره تا شش ماه دیگه ، ممکنه دیگه اصلا خوب نشم تا آخر عمر همین جور باشه ؟الان سی سالمه
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من چند ماه شست پای چپ بی حس ام رای گفت دیسک خفیف داری درد شست پا م مال سیاه تیک آیا با استراحت خوب میشه از طیبه از خرم آباد
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من چند ماه شست پای چپ بی حس ام رای گفت دیسک خفیف داری درد شست پا م مال سیاه تیک آیا با استراحت خوب میشه از طیبه از خرم آباد
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من چند ماه شست پای چپ بی حس ام رای گفت دیسک خفیف داری درد شست پا م مال سیاه تیک آیا با استراحت خوب میشه از طیبه از خرم آباد
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من چند ماه شست پای چپ بی حس ام رای گفت دیسک خفیف داری درد شست پا م مال سیاه تیک آیا با استراحت خوب میشه از طیبه از خرم آباد
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من چند ماه شست پای چپ بی حس ام رای گفت دیسک خفیف داری درد شست پا م مال سیاه تیک آیا با استراحت خوب میشه از طیبه از خرم آباد
غیاثی
۱۱:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام.پای مادرم از مچ تا باسنش خیلی درد میکنه .بعد پشت ساق پاش هم تیر میکشه. .دوبار پیش دگترهم رفت ولی خوب نشد.. بعد خیلی زود هم اعصابی میشه.ومیگه می خواهم که تو اتاق تاریک باشم.می خواستم بدونم برای درمانش باید چکار گنیم؟بعد یا پیاده روی براش خوب است؟؟؟؟
محمد
۱۲:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
سلام من بعداز تصادف رگ سیاتیک پشت رانم ضربه خورده عمل کردم مچ پام یکم بالا میاد آیا تاچند وقت خوب میشه
سیدحسین
۱۰:۴۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
باسلام وعرض ادب من خیلی دردشدیددارم ازقسمت پای راست رفتم دکترعکس ام ارای گرفتم بهم گفت سیاتیک است قرص امپول دادولی خوب نشدم وهروقت صبح ازخواب بیدارمیشم هم شکمم دردمیکند وهم پام ایاچکاربایدبکنم
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
مادر من بر اثر تزریق بد آمپول دچار تحریک عصب سیاتیک شده. الان یک ماه است استراحت میکنه دکتر مغز و اعصاب نوار عصب و ام آر آی گرفته. من مطالبی خواندم در مورد اینکه استراحت زیاد برای درمان سیاتیک مضر است. ولی دکتر فقط استراحت رو تجویز کرده. در ضمن تو ام آر آی گفته شده تنگی کانال نخاع نیز وجود داره. پای چپ که محل تزریق هست خیلی ضعیفه به سختی کفش رو تو پا نگه میداره. آیا این مشکل رفع شدنی است یا باید روند درمان دیگه ای رو طی کنه. بیشتر نگرانی ما از اینه که استراحت بیش از حد ضرر داشته باشه. لطفا راهنمایی کنید.
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سلام من حدود یک سال پیش دیسک کمر عمل کردم . ، از همان زمان پوست کشاله ران پای راستم حالت کرختی دارد . دستور بفرمایید چه کار کنم خوب شود . ممنونم
ایمان
۱۳:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
سلام .ناراحتی رگ سیاتیک دارم ایا پیاده روی برای من ضرر دارد یا نه?ممنون.
مریم
۰۰:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام ببخشید من کمرم درد میکنه منظورم باسن میاد تا پام علتش چیه ....؟ بردرمانش باید چیکار کنم؟