سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پذیرش فرهنگیان در ۹ رشته کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: پذیرش فرهنگیان در ۹ رشته بدون آزمون و ۴ رشته از طریق آزمون است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  خسرو نظری با اشاره به این‌که امکان ادامه تحصیل فرهنگیان در 9 رشته کارشناسی ناپیوسته، بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی فراهم شده است، اظهار کرد: معلمان دارای مدرک فوق دیپلم بدون آزمون ورودی می‌توانند در این رشته‌ها ادامه تحصیل دهند.

وی در خصوص این 9 رشته عنوان کرد:‌ آموزش ریاضی، آموزش علوم تجربی، آموزش حرفه و فن، آموزش دینی و عربی، آموزش مطالعات اجتماعی، آموزش کودکان استثنایی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، تربیت مربی امور تربیتی و آموزش زبان انگلیسی رشته‌هایی هستند که فرهنگیان می‌توانند بدون آزمون در آن‌ها ادامه تحصیل دهند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ از تعداد 14 رشته امتحانی مربوط به فرهنگیان در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1393، پذیرش در 9 رشته بدون کنکور و 4 رشته از طریق آزمون است.

وی گفت: پذیرش در رشته‌های آموزش راهنمایی و مشاوره، آموزش و پرورش ابتدایی، تربیت بدنی و علوم ورزشی و هنرهای تجسمی از طریق آزمون است.
نظری ادامه داد:‌ بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش از 11 خرداد آغاز شده و تا 19 خرداد ادامه دارد و فرهنگیان دارای مدرک کاردانی درصورت دارابودن شرایط می‌توانند در این رشته‌ها ثبت‌نام کنند.

برخی شرایط اختصاصی کد رشته‌های محل ویژه فرهنگیان رسمی وپیمانی به شرح ذیل است:

1-دارا بودن حکم کارگزینی مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی در زمان ثبت‌نام در آزمون (مشروط به تداوم اشتغال در آموزش و پرورش).
2- دارا بودن فرم موافقتنامه کتبی مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل شاغلان رسمی یا پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود بر‌اساس شرایط مندرج در فرم معلم و دستورالعمل مربوط.

3-عدم اشتغال به تحصیل در هر یک از دوره‌های تحصیلی اعم از پیوسته، ناپیوسته و ... در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی یا غیردولتی.

4- فرهنگیانی که به هر نحوی قبلاً مدرک کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) و بالاتر از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی یا آزاد به صورت معادل یا غیرمعادل دریافت کرده‌اند مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند.

 با توجه به قانون مدیریت خدمات کشوری و ممنوعیت اعطای مأموریت آموزشی، فرهنگیان در خارج از ساعت اداری موظف خود می‌توانند ادامه تحصیل دهند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.