سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خسارت 100 میلیارد ریالی سیل و تگرگ به مزارع و باغات کلات

فرماندار شهرستان کلات از ورارد شدن خسارات 100 میلیارد ریالی به مزارع و باغات این شهرستان به علت سیل و تگرگ خبر داد.

محمد قره خانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: بارش شدید تگرگ هفته گذشته باعث جاری شدن سیل در شهرستان کلات شد که در طول 50 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی اظهار داشت: بارش تگرگ و سیل به امور زیر بنایی و کشاورزی زیادی در شهرستان کلات خسارت وارد کرده است.

قره خانی گفت: در سطح کشاورزی حدود 200 هکتار از شالیزار های دهستان هزار مسجد ، 250 هکتار باغات سیب و گردو ، 200 راس دام و دو مزرعه شیلات به صورت صد در صد از بین رفته است.

وی افزود: همچنین سیل و تگرگ باعث وارد آمدن خسارت به 20 واحد مسکونی ، تجاری ، دامی و چندین دستگاه تراکتور، موتور سیکلت ، خودروه های پراید ، وانت ، نیسان و ادوات کشاورزی شده اشت.

وی با بیان اینکه سیل رخ داده به 10 روستای دیگر از شهرستان کلات نیز خسارت وارد کرده است، اظهار داشت: خوشبختانه با اطلاع رسانی یکی از اهالی روستای "چهاررراه" و تلفن به پاسگاه نیروی انتظامی این سیل هیچگونه خسارت جانی ای به دنبال نداشته است.

قره خانی گفت: خسارت وارد شده در بخش زیر بنایی که بر اثر سیل رخ داده است شامل قطع کامل آب شرب مجتمع شهدای هزار مسجد با زیر پوشش داشتن 11 روستا، قطع برق چهار روستا و مسدود شدن راه ارتباطی چندین روستا است.

فرماندار کلات با اشاره به اقدامات انجام شده بدنبال این سیل بی سابقه اظهار داشت: باحمایت استاندار خراسان رضوی و مدیریت بحران استانداری ، مشکل قطع برق روستاها ی مربوطه د رکمتر از از 10 ساعت برطرف شد.

وی گفت: بازگشایی مسیر منطقه لایین کهنه و روستای چهاررراه شهرستان کلات که بر اثر این سیل 100 درصد تخریب شده بود ، انجام شدو هم اکنون بازساز یو مرمت جاده در حال انجام است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سیل ، تگرگ ، باغ ، کلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.