سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

مدیریت دقیق راهکاری برای تولید محصول سالم در فضای گلخانه ای

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: فضای گلخانه‌ای به صورت کنترل شده بوده و با مدیریت دقیق می‌توان با تولید محصول سالم و عاری از مواد آلوده‌کننده علاوه بر دستیابی به محصول کیفی به بهره‌وری مصرف آب نیز دست یافت.

سعداله اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: امکان کنترل عوامل نامساعد جوی، بیماری‌ها و آفات در محیط گلخانه نسبت به فضای آزاد آسانتر است.

وی یادآور شد: ايجاد فرصت هاي شغلي مناسب براي جوانان و كار آموختگان كشاورزي و استفاده از اوقات فراغت كشاورزان در فصل هاي پاييز و زمستان را باید از مهم ترین مزایای کشت های گلخانه ای قلمداد نماییم.

اسکندری اظهار داشت: تبریز، شبستر و اُسکو از توانمندترین شهرستان های آذربایجان شرقی در تولید محصولات گلخانه ای هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: با روش آبیاری تحت فشار در گلخانه، صرفه جویی در مصرف آب نیز عینیّت می یابد.

وی افزود: افزایش حداقل 10 برابری تولید محصول در فضای گلخانه‌ای در مقایسه با تولید آن در مزرعه را از جمله مزایای تولید گلخانه ای است.

اسکندری خاطرنشان کرد: محصولات حاصل شده از کشت گلخانه‌ای به علت کنترل عوامل مؤثر در تولید دارای کیفیّت بالاتری بوده و امکان صادرات به خارج از کشور را فراهم ساخته و می‌توانیم این تولیدات را تأثیرگذار در افزایش صادرات غیرنفتی بدانیم.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: تولید ، محصول ، سالم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.