سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افزایش تولید باكيفيت وابسته به استفاده از شيوه‌هاي مؤثر و كارآمد ترويجي

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات كشاورزی و منابع طبيعی آذربايجان ‌شرقی گفت: افزايش توليد در واحد سطح به دانش، تخصص و مهارت بهره ‌برداران بستگي دارد وموفقیت در تولید از اين رو، يک عامل اساسي در انتقال موفق يافته‌هاي تحقيقاتي، استفاده از شيوه‌هاي مؤثر و كارآمد ترويجي است كه تلفيق آن با دانش بومي كشاورز، سبب ارتقاي دانش و مهارت آنان و در نتيجه افزايش توليد با كيفيت خواهد شد.

احمد بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: براي موفقيت در كشاورزي و توليد، لازم است اطلاعاتي دقيقي از عوامل تأثيرگذار بر توليد داشته و بتوانيم آنها را با برنامهريزي صحيح و علمي مديريت كنيم و در نهايت كشاورزان را براي انتقال دانش به درون مزرعه و استفاده از اين دانش همراه كنيم.

وی تشریح کرد: تحول در توليدات كشاورزي مستلزم انتقال يافته هاي تحقيقاتي به مزارع است.

بایبوردی ادامه داد: با انتقال سريع يافته هاي تحقيقاتي به مزارع و كشاورزان، مي توان ضمن ايجاد تحولي شگرف در توليدات كشاورزي به ويژه محصولات استراتژيک، كشاورزان را در توليد محصولات بيشتر و با كيفيت تَر كمک نمود.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات كشاورزی و منابع طبيعی آذربايجان شرقی یادآور شد: علت سهم کم کشورهای در حال توسعه از صادرات کشاورزی مربوط به سهم اندک آنها از صادرات تولیدات فرآوری شده و نهایی محصولات کشاورزی، فقدان دانش تخصصی و اطلاعات فنی و نبود زیرساختارهای فرهنگی در تحقق اهداف توليد ملي آنهاست که به شدت آز آن رنج می برند.

وی اظهار داشت: محققان بر نحوه توسعه الگوی کشت در مناطق قابل کشت، نحوه بکارگیری بذر و استفاده از کودهای لازم به میزان معین نظارت کامل با بهره گیری از توان کارشناسی اعمال خواهد نمود و تلاش بر این است در راستای حمایت از تولیدکنندگان مشکلات مراحل کاشت، داشت و برداشت به حداقلترین سطح آن کاهش یابد.

بایبوردی تاکید کرد: يافته هاي تحقيقاتي راه گذر از كشاورزي صنعتي به كشاورزي پيشرفته مي باشند و استفاده از این یافته ها و تكنيک ها و روش هاي افزايش كارايي و بهره وري را در كشاورزي به همراه دارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، تولید ، ترویجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.