سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عثمانی در تذکر شفاهی:

"رحیم‌خان" از داشتن یک لیوان آب شرب محروم است/ بی‌تدبیری، قنات‌های آب را به خشکی کشانده است

نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: مردم روستای رحیم‌خان از کمبود آب رنج می‌برند و بعضا یک لیوان آب آشامیدنی سالم ندارند، این در حالی است که برخی‌ها با زد وبند موفق شده‌اند که چندین اینچ آب از چاه‌ها برداشت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 18 خرداد گفت: از مسئولان می‌خواهم که مشکلات مردم روستای رحیم‌خان بوکان را دریابند. متاسفانه به دلیل بی‌تدبیری، قنات‌های آبی که قدمتی بیش از 300 سال دارند، به علت حفر چاه در حال خشک شدن هستند و مردم را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه دادگستری شهر سیمینه به مردم منطقه بی‌لطفی می‌کند و با احضار جوانان به دادگاه، مردم این شهر را تحریک می‌کند. این در حالی است که اعتراض به حفر چاه در مسیر قنات قابل حل است.
 
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم که با انتخاب یک قاضی جامع‌الشرایط برای امر تصدی قضاوت در شهر سیمینه، مشکلات این منطقه را حل نماید. همچنین مسئولان دولتی نیز باید به مشکل کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی روستای رحیم‌خان بوکان را حل کنند.   
 
عثمانی افزود: مردم روستای رحیم‌خان از کمبود آب رنج می‌برند و بعضا یک لیوان آب آشامیدنی سالم ندارند، این در حالی است که برخی‌ها با زد وبند موفق شده‌اند که چندین اینچ آب از چاه‌ها برداشت کنند.
 
وی تاکید کرد: بنده قول دادم تا مشکل آب منطقه رحیم خان حل نشود به مجلس باز نگردم تا این موضوع را به نتیجه مشخص برسانم اما متاسفانه بی‌توجهی به خواست مردم تلاش‌های ما را برباد داده و قوه قضاییه باید به جای گرفتن حق یک نفر به دنبال حقوق همه مردم باشد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: از مسئولان وزارت کشور می‌خواهم که به موضوع تخریب خانه‌های مردم از سوی شهرداری در بوکان رسیدگی کند به دلیل اینکه شهرداری حق تخریب خانه را بدون مجوز و حکم دادگاه ندارد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری باید بین بنگاه‌دارانی که با هدف دستیابی به سودهای کلان خانه می‌سازند و مردم فقیری که از روی ناچاری در حاشیه شهر مسکن می‌سازند، تفاوت قائل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نطق ، مجلس ، بوکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.