سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

اعتبار 500 میلیارد ریالی برای راه اندازی پایگاه امداد و نجات هوایی ایلام

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: 500 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی پایگاه امداد و نجات هوایی این استان مورد نیاز است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمد سلیمانی   با بیان این مطلب گفت:  گستره زیاد، طبیعت خشن و کوهستانی بودن ایلام ضرورت استقرار پایگاه امداد و نجات هوایی را در این استان مرزی به یک اولویت ملی و نیاز شدید استانی تبدیل کرده است.
وی افزود: خسارت های جانی و مالی زیادی با توجه به طبیعت کوهستانی و جاده های سخت گذر استان در طول سال به مردم وارد می شود که برای جلوگیری از این مشکلات استقرار پست امداد و نجات هوایی به یک مطالبه عمومی مبدل شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان  ایلام از موافقت مدیریت عالی استان و حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با این امر مهم و حیاتی خبر داد و یادآور شد: پنج میلیارد ریال با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان برای مکان یابی و فراهم کردن مقدمه های مورد نیاز احداث این پایگاه امداد هوایی اختصاص یافته است.
سلیمانی تاکید کرد: 500 میلیارد ریال در مجموع برای ساخت آشیانه و خرید بالگرد پایگاه امداد و نجات ایلام نیاز است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در صورت تامین زمین، بسترسازی امکانات و تشخیص ضرورت راه اندازی پایگاه امداد و نجات هوایی 450 میلیارد ریال را برای خرید بالگرد این مرکز در استان ایلام اختصاص خواهد داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام اضافه کرد: بخش قابل توجهی از خسارت های مالی و جانی ناشی از حوادث جاده ای و طبیعی در مسیرهای سخت گذر استان بویژه در شهرستان کوهستانی همچون آبدانان، ایوان، چرداول، ملکشاهی و دره شهر با ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی استان کاهش می یابد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربع در میان رشته کوه های زاگرس واقع شده و به دلیل نبود شبکه ریلی و شمار بسیار کم پروازهای هوایی با حجم سنگین تردد در مسیرهای زمینی روبروست.
پس از راه اندازی پالایشگاه گاز و پتروشیمی عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین و باری از راه های اصلی
استان افزایش قابل توجهی یافته و این در حالیست که ایلام از معدود استان های کشور محسوب می شود که تاکنون از وجود بزرگراه بی بهره مانده است.
مرز بین المللی مهران نیز اکنون به کانون تردد زوار عتبات عالیات برای عزیمت به کشور عراق تبدیل شده و شوربختانه چند وقت یکبار خبر وقوع حوادث جاده ای در مسیرهای مختلف استان ایلام به گوش می رسد.
راه اندازی پایگاه امداد و نجات جاده ای از مهم ترین راهکارها برای رسیدگی به حوادث احتمالی در سریع ترین زمان ممکن است که با توجه به موارد ذکر شده احداث این مرکز در استان ایلام بیش از پیش احساس می شود.
 
 
 
انتهای پیام/ش/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.