سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایسته: از وزارت ورزش دلخوریم/برای گروه 2 آسیا مسابقه می دهیم

رئیس فدراسیون تنیس گفت: با اینکه از وزارت ورزش و جوانان برای لغو اعزام ترکیه دلخوریم اما تمام تلاش تنیسورها صعود در مسابقات آسیایی است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری فدراسیون تنیس با حضور مجید شایسته، شاهرخ کشاورز رييس و دبیر فدراسیون، سعید احمدوند سرمربی تیم ملی و امیر صدری مدیر مسابقات دیویس کاپ در آستانه ميزباني ايران در رقابت هاي ديويس كاپ آسيا-اقيانوسيه برگزار شد.

در اين جلسه مجید شایسته رييس فدراسيون تنيس درباره ميزباني ايران در رقابت هاي ديويس كاپ امسال عنوان كرد: اين مسابقات برای نخستين بار به میزبانی ایران داده شده است. در واقع ایران در این رقابت‌ها میزبان 18 کشور بوده که افتخاری برایمان محسوب می‌شود که با پیگیری‌های زیادی که انجام گرفت، پیشنهاد میزبانی ایران مورد قبول واقع شد.

وی افزود: البته میزبانی کردن 18 کشور و برگزاری مسابقات با شاخصه‌هایی که فدراسیون جهانی قائل است کار بسیار سخت و سنگینی بوده، با این حال امتحان خوبی برای فدراسیون تنیس به شمار می‌آید و امیدوارم نتایج خوبي بدست آوریم. براي برگزاري مسابقات فدراسيون جهاني قوانين سختي دارد و كتابي از قوانين 150 صفحه اي را ارسال كرده است. مسابقات گروه 4 از فردا شروع می شود و گروه 3 نیز که ایران در آن حضور دارد با 8 تیم از چهارشنبه 21 خرداد آغاز و شنبه به پایان می‌رسد. افتتاحیه این رقابت‌ها ساعت 9 روز چهارشنبه در زمین اصلی برگزار می‌شود.

شایسته با اشاره به حضور بخش خصوصی در برگزاری مسابقات دیویس کاپ گفت: کاری که انجام شده حاصل تلاش و همکاری بخش خصوصی و فدراسیون است. در واقع اگر ورزش ما می‌خواهد موفقیتی به دست آورد باید حضور بخش خصوصی درآن پررنگ‌تر شود. باید کاری کنیم که بخش خصوصی به حضور در ورزش ترغیب شود. اگر هم تاکنون نتوانسته‌ایم به این امر دست یابیم به این دلیل است که تیم‌های دولتی به گونه‌ای عمل کرده اند که بخش خصوصی نتوانسته با آنها رقابت کند.

وی ادامه داد: سعی فدراسيون تنیس بر این است که استفاده از بخش خصوصي را گسترده تر كند. فدراسیون در چند سال گذشته سعی داشته که بخش خصوصی را به تنیس وارد کند چرا که بودجه‌ی ورزش محدود است.

رييس فدراسيون تنيس با اشاره به حضور ایران در گروه 3 مسابقات دیویس کاپ عنوان کرد: تیم ملی در این مدت تمرینات خوبی را داشته است. حقمان سال گذشته صعود به گروه دوم آسيا بود. اما این اتفاق رخ نداد و کسي هم مقصر نیست. از بازيكنان در طول مسابقات امسال بازی خوب می خواهم. از آنجا که ما میزبان مسابقات هستیم طبیعی است که می‌خواهیم به گروه 2 نیز صعود کنیم.

وی با اشاره به برگزاری 6 هفته مسابقات فیوچرز کیش توسط بخش خصوصی يادآور شد: برگزاری مسابقات هزینه‌های زیادی دارد اما توانستیم با داشتن بخش خصوصی در کنار خود، 3 هفته مسابقات فیوچرز کیش را در اواخر سال 92 و سه هفته‌ی دیگر آن را در اوایل سال 93 برگزار کنیم. جوایز این رقابت ها مجموعا 60 هزار دلار بود که رقم سنگینی است و طبیعتا برگزاری این مسابقات با چنین جوایزی برای فدراسیون با بودجه‌ی محدودی که دارد میسر نیست. اما با ترغیب بخش خصوصی این رقابت ها برگزار شد.

شایسته در خصوص فعاليت بخش پايه تنيس گفت: سال گذشته 70 سری مسابقه را برگزار کنیم که سه مسابقه‌ی آن مربوط به قهرمانی کشور بود. بقیه رقابت‌ها از سوی فدراسیون اجبار نبود اما خود هیات‌ها نسبت به برگزاری آن علاقه نشان دادند. در این میان هیات‌ها کمک زیادی کردند تا هزار مدرسه به وسایل مینی تنیس تجهیز شوند و معلمان ورزش نیز تحت آموزش قرار بگیرند از طرفی در آموزش و پرورش انجمنی نداشتیم اما بعد از 32 سال انجمن تنیس مدارس ثبت شد.

وی افزود: برای کار در رده‌ی پایه در نظر داریم در مشهد میزبان کمپ ITF باشیم تا بازیکنان رده‌های سنی مختلف در آن با قوانین جدید آشنا شوند و پیش از حضور در رقابت‌های مختلف در این کمپ تحت آموزش قرار بگیرند. اگر تنگ نظری، کدورت‌ها و ناراحتی‌ها را کنار بگذاریم می‌توانیم موفقیت‌های مختلفی را در ورزش بدست آوریم.

وي در مورد جوانگرايي در تنيس گفت: شرایط نتیجه گرفتن در زمین تعیین می‌شود. اعتقادم به جوانگرایی هنوز هم پابرجا است اما جوانگرایی به این معنی نیست که آدم‌های قدیمی کنار بروند. جوانگرایی یعنی اینکه بازیکنان جوان بتوانند بر قدیمی‌ها غلبه کنند.

رييس فدراسيون تنيس در خصوص لغو اعزام تيم ملي تنيس به بازي هاي آسيايي 2014 اينچئون خاطرنشان كرد: نمی‌توانند صرفا مدال آوری را بر مبنا بگذارند. اگر اعزام نشدن تنیس صرفا به دلیل مشکلات مالی است، خودمان هزینه‌ها را پرداخت مي كنيم. پیش از این قول اعزام تنیس به بازی های آسیایی داده شده بود و آن را پیگیری خواهم کرد.

شایسته در مورد غيبت نداف و معدنچی در مسابقات فیوچرز ترکیه افزود: در شورای برون مرزی توانستیم مجوز حضور در مسابقات فیوچرز بوسنی را بگیریم اما به دلیل ارسال نشدن دعوت نامه از سوی بوسنی نتوانستیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم که از آنها شکایت کرده ایم. از آنجا که مسابقات ترکیه نيازي به رواديد نداشت از شورای برون مرزی خواستیم که از این مجوز برای حضور در مسابقات ترکیه استفاده کنیم که متاسفانه با درخواست ما موافقت نکردند به همين دليل از وزارت ورزش دلخور هستم. خالدان و شاهقلی با هزينه شخصي در فیوچرز ترکیه شرکت کردند. در صورت شرکت نکردن جریمه می‌شدند.

وي در مورد غيبت پرسپولیس در لیگ برتر گفت: تیم پرسپولیس حضور در جام حذفی و لیگ برتر را به درخواست ما قبول کرد. اما در انتهای مسابقات مطالبی بیان شد که در شان تنیس ایران نیست و واقعیت هم ندارد.

شایسته در مورد انتخابات فدراسيون تنيس تصريح كرد: تا زمانی که صلاحیت 11 کاندیدا تایید نشود زمان انتخابات را اعلام نخواهند کرد. در روز انتخابات 11 کاندیدا برنامه هاي خود را ارائه می‌دهند و اعضای مجمع که بسیار فهیم هستند فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد. هر کسی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود من تجربياتم را در اختيارش قرار مي دهم. اگر قصد کناره گیری از انتخابات را داشتم ثبت نام نمي كردم.

انتهاي پيام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.