سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

شناسایی400 محصول غیر استاندارد در فارس

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: بیش از 400 کالا و محصول مختلف در این استان شناسایی شده است که غیر استاندارد هستند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مرتضی رهنما ادامه داد: استاندارد این کالاها و محصولات باید هرچه زودتر تدوین و تصویب شود.

وی، ضمن اشاره به بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی برافزایش پوشش استاندارد برای تمام محصولات تولید داخل بیان کرد: بر همین اساس، امسال و در گام نخست، اولویت خود را شناسایی کالاهای فاقد استاندارد و تاکید بر ضرورت استاندارد شدن آنها قرار داده ایم.

رهنما افزود: محصول فاقد استاندارد خریدار ثابتی نخواهد داشت و مشتریانی هم که اقدام به خرید می کنند این کار را با تردید انجام می دهند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت و توان متخصصان هر محصول تولیدی اعم از دانشگاهیان، مجموعه های خصوصی و دولتی، تولید کنندگان و آزمایشگاه های همکار اداره کل استاندارد و برگزاری نشست ها و جلساتی با حضور آنها از جمله اقداماتی است که در سال جاری برای تهیه پیش نویس استاندارسازی محصولات فاقد استاندارد انجام خواهیم داد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس ادامه داد: تاکنون مکاتباتی با سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، شرکت گاز، برق و نفت انجام شده و در آینده نزدیک نیز در جلسات تخصصی با این مجموعه ها، تدوین استانداردها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رهنما، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و صرفه جویی در منابع را در گرو استانداردسازی دانست و بیان کرد: توصیه ما به تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات این است که تولید کالا و ارائه خدمات را بر اساس استاندارد انجام دهند.

این مسوول افزود: در صورتی که کالا و محصولی فاقد استاندارد است، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس آمادگی همکاری برای تدوین استاندارد برای آن کالا را دارد.

وی گفت: علاوه بر تولید کنندگان، دستگاه های دولتی نیز استانداردهای مورد نیازشان را به عنوان یک اولویت و برای انجام یک کار پژوهشی اعلام کنند.

انتهای پیام/ش/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.