سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور تسریع رشد اقتصادی؛

بانک مرکزی ژاپن سیاست "گشایش پولی" را ادامه خواهد داد

بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد اجرای سیاست همسازی پولی را که در واقع یک سیاست گشایش پولی است تا سال 2016 ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سیاست همسازی پولی یکی از سیاست‌های بانک مرکزی است که در آن به منظور تسریع رشد اقتصادی، افزایش اشتغالزایی، تثبیت سطح عمومی قیمت‌ها و ایجاد تعادل در موازنه پرداخت‌های خارجی، نرخ‌های بهره کوتاه مدت کاهش داده می‌شود تا وام گرفتن ارزان‌تر تمام شود.

همچنین برای آنکه نقدینگی بیشتری به بازار و چرخه اقتصادی کشور سرازیر شود بانک مرکزی کشور مورد نظر اوراق قرضه و سهام در دست مردم و شرکت‌ها را خریداری می‌کند. 

بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد با توجه به آنکه کشور برای رسیدن به میزان تورم دو درصد در کشور به دو سال دیگر زمان نیاز دارد در نتیجه ناچار است تا سال 2016 سیاست گشایش پولی خود را ادامه دهد. 

"سایوری شیرای" یکی از اعضای کمیته سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن در این‌باره گفت: هنوز مخاطرات زیادی چشم انداز اقتصاد کشور را تهدید می‌کند که از جمله آنها می‌توان به ضعف صادرات کشور و کاهش بیش از حد انتظار شاخص کالاهای مصرفی و خدماتی خانوارها اشاره کرد .

این کارشناس مسائل مالی و اقتصاددان ژاپنی افزود: بی‌جهت نیست که بعد از افزایش مالیات بر ارزش افزوده ؛ شاخص خرده فروشی در ماه آوریل به شدت کاهش یافت .

میزان کاهش این شاخص اقتصادی درماه آوریل به حدی شدید بود که از سه سال پیش تاکنون چنین کاهشی در این شاخص اقتصادی در این کشور بی‌سابقه بود. 

بانک مرکزی ژاپن تحت فشار "شینزو آبه" نخست وزیر این کشور، برای افزایش نقدینگی موجود در بازار و افزایش نرخ تورم در کشور در آوریل سال 2013 سیاست گشایش پولی بسیار تهاجمی به اجرا گذاشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.