سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

آغاز کوچ بهاره عشایر در اردبیل

در آستانه فصل تابستان و با آماده‌باش تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان کوچ بهاره عشایر در اردبیل آغاز شد.

مدیر امور عشایر استان اردبیل دیروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: کوچ عشایر از امروز به مدت 10 روز انجام می‌شود و همه دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از نیروی انتظامی، پلیس راه، آب و فاضلاب شهری و روستایی، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی،‌ حمل و نقل و ... همه به حال آماده‌باش درآمدند تا کوچ بهاره عشایر با کمترین مشکل و بیشترین امنیت خاطر انجام شود تا فرصتی پیش آید که بتوان در خدمت جامعه عشایری بود.

معرفت آذری خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون سیاسی و امنیتی شورای عشایر که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل برگزار شد خدمات‌ر‌سانی به عشایر با توجه به وضعیت خشکسالی و نامطلوب بودن مراتع در قشلاقات مقرر شد به مدت 10 روز از 17 تا 27 خرداد ماه کوچ عشایر انجام شود و همه دستگاه‌ها باید در ارائه خدمات به این جامعه فاخر تلاش کنند.

وی گفت: بر اساس آیین‌نامه ساماندهی عشایر با هدف ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی در جامعه عشایری کوچنده نسبت به تامین امنیت، سوخت مورد نیاز و کالاهای اساسی و نهاده‌های تولیدی مورد نیاز عشایر، ارائه خدمات بهداشتی، نگهداری و مرمت ایل راه‌های عشایری،‌ تامین آب مورد نیاز دام و جامعه عشایری اقدام لازم انجام شود.

مدیر امور عشایر استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به نقش محوری عشایر در تولیدات دامی ضروری است زمینه تسهیل کوچ این گروه بهتر از گذشته فراهم آید.

آذری در ادامه افزود: عشایر شاهسون اردبیل که بیش از 94 درصد آنها کوچ‌رو است از دو طایفه مستقل شاطرلو و فولادلو تشکیل شده و با 12 هزار و 820 خانوار با جمعیت 67 هزار نفری سعی می‌کنند همه ساله و در ایام بهار از قشلاقات به سمت ییلاقات حرکت کرده و در اوایل فصل پاییز نیز به قشلاقات برگردند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، کوچ ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.