سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوشت بلدرچین مزیت خاصی نسبت به گوشت‌های دیگر ندارد

تغذیه یک هدف را دنبال می‌کند که هدف اصلی آن تعادل در تمام گروه‌های غذایی است. بنابراین مصرف مواد غذایی متنوع، علاوه بر ایجاد ذائقه جدید مانع از ایجاد عادت و تکرار در مصرف مواد غذایی می‌شود.

دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از اصلی‌ترین گروه‌های غذایی، انواع گوشت‌ها است که علاوه بر تامین پروتئین مورد نیاز بدن، درصد بالایی از آهن بردن را هم تامین می‌کند. با این وجود در بین انواع گوشت‌های قرمز و سفید می‌توان گفت گوشت‌های سفید مزیت بیشتری از نظر درصد کمتر چربی نسبت به انواع قرمز گوشت دارند.

دکتر نیستانی ضمن اینکه گوشت بلدرچین را جزء انواع گوشت سفید برشمرد و گفت: اخیرا استفاده از گوشت بلدرچین به صورت‌های مختلف و گرفتن عصاره آن برای بیماران بد حال، بسیار باب شده است، ولی باید گفت این نوع از گوشت سفید، هیچ مزیت خاصی نسبت به سایر گوشت‌ها از نظر درصد پروتئین ترکیبات و میزان آهن ندارد.

وی تاکید کرد: از آن جایی که خانم‌های باردار باید بسیار در تغذیه و دریافت گروه‌های غذایی مختلف به خصوص آهن و پروتئین دقت کنند، توصیه های اطرافیان برای مصرف بیشتر بلدرچین بسیار زیاد است ولی باید توجه داشته باشند که گوشت بلدرچین مزیت خاصی بر بقیه انواع گوشت ندارد و به طور کلی هر نوع گوشتی که "چربی اشباع" کمتری داشته باشد، مطلوب‌تر است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.