سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

بیمه شدن چهل هزار ورزشکار طی دو ماه سال 93

دبیرهیئت پزشکی ورزشی مازندران گفت: طی دو ماه گذشته حدود چهل هزار ورزشکار زن و مرد مازندرانی بیمه ورزشی شدند.

محمدرضا رشیدی درگفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: از ابتدا سال 93 تاکنون حدود چهل هزار ورزشکار زن و مرد مازندرانی در رشته های مختلف ورزشی بیمه شدند.

وی با اشاره به رشد پنج درصدی تعداد ورزشکاران بیمه شده نسبت به سال گذشته افزود: در سال 92 تعداد یکصد و چهل هزار و 508 نفر از ورزشکاران زن و مرد در رشته های مختلف ورزشی بیمه شده بودند.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی و مازندران در ادامه از برگزاری کلاس های مختلف پزشکی در استان خبر داد و تصریح کرد: کلاس طب ورزشی برای ورزشکاران به صورت رایگان از سوی دکتر شفیعی روزهای سه شنبه در هیئت پزشکی ورزشی استان برگزار می شود.

رشیدی با اشاره به برگزاری کلاس های روانشناسی و طراحی تمرین از سوی پزشکان در هیئت پزشکی ورزشی استان افزود: با همکاری روسای هیئت های پزشکی ورزشی شهرستان ها کلاس آموزشی کمک های اولیه و بهداری با حضور مدرس در شهرهای مختلف استان برگزار می شود که با استقبال علاقمندان روبرو بود.

وی با بیان اینکه هیئت پزشکی ورزشی استان برای باشگاه هایی که فعالیت ورزشی دارند، نظارت کامل دارد، ابراز داشت: متاسفانه در حال حاضر در بین ورزشکاران باب شده که به صورت غیرقانونی مواد نیروزا مصرف می کنند که خودشان از عواقب مصرف آنها خبر ندارد.

دبیرهیئت پزشکی ورزشی مازندران درباره مثبت اعلام شدن تست دوپینگ چهار وزنه بردار نوجوان مازندرانی افزود: شاید این ورزشکاران نوجوان از عواقب مصرف این مواد اطلاع کافی نداشتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای گرفتن جواب نمونه آزمایش هر ورزشکار که در کشور آلمان و اخیرا دبی انجام می شود حدود دوهزار و 500 دلار هزینه دارد که پرداخت این مبلغ برای گرفتن تست برای فدراسیونی بسیار گران و مشکل است./ش/ن


برچسب ها: بیمه ، ورزشکار ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.