سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ جهانی والیبال 2014؛

ایرج مظفری: والیبال ایران با کواچ در حال پوست‌اندازی است/کواچ برای المپیکی شدن ما برنامه‌ها دارد

تیم ملی والیبال کشورمان در اولین دیدار خود در مقابل برزیل با نتیجه سه بر 2 شکست خورد.

ایرج مظفری عضو اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تمام بازیکنانی که به دنبال پست و مقام نیستند و والیبال را فقط برای والیبال دوست دارند باید در این شرایط به خود ببالند که دنبال این رشته هستند. حتی فعالان ورزش به خصوص رشته‌های گروهی باید خوشحال باشند که والیبال تا این حد رشد کرده است.

وی تصریح کرد: بازی اول ایران و برزیل جنگ تفکر مربیان بود بازی خوب ملی‌پوشان هر 2 تیم از این جام‌جهانی‌ها و تغییر ارنج ناشی می‌شد دراین دیدار دانش مربیان قابل لمس بود.

عضو اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه افزود: من هم مانند کواچ معتقدم که ما بازی مقابل برزیل را نباختیم بلکه برد را به آن‌ها هدیه کردیم. باید یادمان باشد که والیبال اهداف مختلف خود را دارد و هدف ما ورود به المپیک و قهرمانی در بازی های آسیایی کره‌جنوبی است.

ملی‌پوشان نباید خوب بازی کردن مقابل برزیل را زیادی بزرگ کنند و نه 2 باخت مقابل ایتالیا را کوچک شمارند. مطمئن هستم که اگر والیبال ایران قهرمان مسابقات آسیایی شده و به المپیک راه‌یابد در آن جا جزو پنج الی شش تیم برتر جهان قرار خواهد گرفت.

مظفری گفت: خوشحال هستم که والیبال از سایه ولاسکوی بزرگ خارج می‌شود این را از شرایطی که "کواچ" در تیم ایران ایجاد کرده مشخص است.

وی یادآور شد: رشد والیبال ایران از چهارم اهرم فدراسیون (امکانات ، برنامه ریزی و ....)، استعدادهای بسیار ناب  و خوب، زحمات مربیان و سرمربی خوب تیم ملی نشأت می‌گیرد که خوشبختانه در حال حاضر این چهار اهرم در یک جهت و هم سو حرکت می‌کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال نوجوانان یادآور شد: از میان سه بازیکنی که "کواچ" در بازی‌های اخیر وارد زمین کرده است 3 نفر از آن‌ها برای نخستین بار حضور در لیگ‌های جهانی را تجربه می‌کند با این تفاسیر باید بگویم که در افکار کواچ رفتن به المپیک حرف اول را می‌زند.

مظفری گفت: کارشناسان سطحی باید بدانند که اگر والیبال ایران به المپیک راه پیدا کند آنها هم بهرمند می‌شود من نام این کارشناسان را منتقد نمی‌گذارم چون انتقاد همیشه با راه‌کار و راه‌حل همراه است باید به آنها گفت ایرادگیر.

وی خاطرنشان کرد: والیبال ایران هم‌اکنون در حال پوست‌اندازی آرام با کواچ است به طور حتم در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور جوان‌ترها از جمله «جواد حسین‌آبادی»،«معنوی نژاد»،«سال‌افزون»،«حامد رضایی»،.... در تیم ملی بزرگسالان خواهیم بود. در قرارداد کواچ رفتن به المپیک قید شده وی همانند ولاسکو به تمامی موارد توجه دارد حتی به شاگردانش یادآوری می‌کند که پوئن اول با آخر باید برای آنها از اهمیت یکسانی برخوردار باشد به هیچ عنوان نباید راحت امتیازات را از دست داد.

مظفری گفت: از محسنات بازی ایران و برزیل نسبت به دیدار با ایتالیا این است که دفاع کناری ما بسیار خوب کار کرد و فشار از روی عبدالرضا علیزاده برداشته شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: والیبال ، برزیل ، مظفری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.