سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صلاحی در هفته محیط زیست:

برای کاهش آلاینده‌های هوای تهران باید دولت با شهرداری همکاری کند/توسعه حمل ونقل عمومی اصلی‌ترین راهکار کاهش آلودگی هواست

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری وامور شورای شهرداری تهران گفت:در صورت همکاری دولت، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ محمود صلاحی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شهرداری تهران با بیان اینکه طبق برنامه 5 ساله باید سالانه 30 کیلومتر احداث مترو داشته باشیم، اظهارکرد: در حال حاضر 152کیلومتر ریل آماده داریم که تأکید شده تا پایان برنامه5 ساله آن را به 300 کیلومتر برسانیم، حال اگر پول بیشتری وجود داشته باشد، برنامه‌ای که قرار است 5 ساله محقق شود را 2 ساله انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تهران 4 هزار اتوبوس کم دارد تا به ظرفیت مناسب برسد، از طرفی عمر مفید اتوبوس در تهران بیش از 5 تا 7 سال نیست. معنی آن این است که باید سالی هزار و 400 دستگاه اتوبوس نو در شهر جایگزین شود و این در حالی است که برای خرید اتوبوس‌ها دولت باید 82.5 درصد بودجه را بپردازد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری وامور شورای شهرداری تهران در ادامه تاکید کرد: گسترش ناوگان اتوبوسرانی به زمان کم‌تری نیاز دارد و راحت‌تر می‌توان آن را عملی کرد زیرا اگر شهروندان ببینند به جای 15 دقیقه بعد از 2 دقیقه اتوبوس به ایستگاه می‌رسد آنگاه از خودروی شخصی استفاده نمی‌کنند.

صلاحی با بیان اینکه برای بلیت مسافران نیز دولت باید یک سوم هزینه را بپردازد، تصریح کرد: از این ردیف نیز مطالبات بسیاری داریم که فقط مربوط به این دولت نیست و از دولت‌های قبل نیز مطالباتی باقی‌مانده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای ساخت مترو هم دولت بر اساس قانون وظایفی دارد و باید تا 50درصد از هزینه را بپردازد، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در یک مدیریت جهادی و ضربتی اقدامی را برای کاهش آلودگی هوا انجام دهیم، باید حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم که این امر در وهله نخست مستلزم پرداخت بدهی‌ها و کمک‌هایی فراتر از آنچه در قانون برای دولت تعیین شده، است. زیرا بر اساس قانون دولت مکلف به پرداخت نیمی از هزینه هاست در حالی که نیاز شهر تهران فراتر از این کمک‌هاست گرچه در همین پرداخت ها هم شهرداری مطالباتش رااز دولت هنوز به طور کامل  بموقع دریافت نکرده است.

وی افزود: گسترش حمل ونقل عمومی منجر به کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود که راه تحقق این موضوع اتخاذ تصمیمات لازم توسط دولت محترم در کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهاست تا در یک بازه زمانی کوتاه با کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام لازم به عمل آید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.