سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

رشد اقتصادی و رونق تولید باید از روستاها اتفاق بیفتد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رشد اقتصادی و رونق تولید باید از روستاها اتفاق بیفتد و این هنر شوراها و دهیاران است که می‌توانند زمینه بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌ها را فراهم کنند.

کمال‌الدین پیرموذن در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی،اقتصاد مکمل است که می‌تواند در کنار حماسه سیاسی زمینه خلق حماسه اقتصادی و قدرت چانه‌زنی ما را در تعامل عزت‌خواهانه با دنیا افزایش دهد؛ به طوری که با ذکاوت مقام معظم رهبری و کیاست دولت انسجام داخلی اتفاق افتاده و یک حرکت رو به جلو را شاهد هستیم و تنها با جذب سرمایه‌گذار می‌توانیم اقتصاد مولد و اشتغالزا را شاهد باشیم و در تحقق اقتصاد مقاومتی به رسالت و وظیفه خود عمل کنیم.

وی وظیفه دهیاران و شوراهای روستا را در این زمینه خطیر توصیف کرد و گفت: بالا بردن آگاهی مردم، بهبود زندگی اقتصادی و اجتماعی، انجام اقدامات عمرانی و زیربنایی به ویژه در حوزه آب و خاک، افزایش درآمد روستانشینان و همچنین اقدام موثر در حمایت از تولید کشاورزی اعم از زراعت، باغ و تولید صنایع دستی زمینه‌ساز حرکت مثبت در اینراستا است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار همه این عوامل باید حفظ محیط زیست به ویژه جلوگیری از تخریب مناطق بکر و طبیعی روستایی مدنظر باشد که دولت در این زمینه راهکارهای عملیاتی و کارشناسی را در دستور کار قرار داده است.

پیرموذن روستاها را بستر خوبی برای جذب گردشگران و توسعه صنعت توریسمدانست و ادامه داد: معتقدم رشد اقتصادی و رونق تولید باید از روستاها اتفاق بیفتد و این هنر شوراها و دهیاران است که می‌توانند زمینه بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌ها را فراهم کنند.

وی مدیریت اثربخش، شناسایی توانمندی‌های روستایی، جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه و به‌روز‌رسانی آگاهی را در این باب ضروری خواند واضافه کرد: در چند سال اخیر با واردات بی‌رویه، کشاورزی نابود شده و به جای 30 میلیارد دلار واردات 80 میلیارد دلار واردات انجام شده استودو میلیون شغلی که قرار بود فراهم شودعملی نشدهاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، رشد ، اقتصادی ، در ، روستاها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.