سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو طرح برگزیده جشنواره برترین ایده های صادراتی دانش بنیان

سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو که در شرکت دانش بنیان مهندسین مشاور و تحقیقات بهین آب زنده رود، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شده است به عنوان طرح برگزیده در نخستین جشنواره برترین ایده ­های صادراتی دانش بنیان انتخاب شد.


رییس پارک علم و فناوری استان اصفهان-شیخ بهایی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،اظهار کرد:سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو با هدف ایمن­سازی، سالم­سازی، بومی­سازی و گندزدایی آب بدون استفاده از مواد شيميايي افزودنی و توليد آب سالم در محل مصرف طراحی و ساخته شده است.

حمید مهدوی افزود: این سامانه با روش فرآیند کنترل شده الکترولیز نمک طعام محلولی از ترکیبات مولتی اکسیدان شامل دی­اکسیدکلر، کلرگازی محلول، ازن، اکسیژن، آب اکسیژنه، اسید هیپوکلرو و هیپو کلریت سدیم تولید می­کند که قابلیت استفاده در گندزدایی هرگونه آب مصرفی را دارا می­باشد.

وی با بیان اینکه این سامانه هم اکنون در نسخه­های نمک اشباع، نمک محلول و بدون نمک بر اساس سفارش مشتری در حال تولید است، ادامه داد: محلول تولیدی دارای خواصی همچون pH در ناحیه خنثی، در حالت ذخیره و در حین تولید فاقد بوی کلر است، دارای ماندگاری بسیار بالا بوده، پس از اختلاط با آب خام، کلر باقیمانده بالایی را به جای می‌گذارد همچنین باعث کاهش سختی دایم و موقت آب خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری استان اصفهان-شیخ بهایی مزایای استفاده از سامانه بکو را گستردگی دامنه کاربرد از جوامع کوچک روستایی تا جوامع بزرگ شهری و موارد صنعتی، بهره­برداری و نگهداری آسان، ارجحیت توجیه فنی و اقتصادی در هزینه‌های جاری و سرمایه‌گذاری نسبت به سایر روش­های گند‌زدایی، استفاده از چند عامل گندزدای موثر، حذف خطرات و اثرات گاز کلر ناشی از نشت کپسول یا در هنگام ساخت محلول پرکلرین بر سلامتی بهره بردار دانست.

به گفته مهدوی، ایجاد دانش فنی طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری به صورت بومی در داخل کشور، افزایش کنترل­های سامانه و هوشمند سازی آن، اصلاح فرایند تولید محلول و فرآورش محلول تولیدی و افزایش کیفیت محلول و امکان تامین سامانه بر حسب نیاز کارفرما با هر ظرفیت مورد نیاز از جمله قابلیت­ها و مزایای دستگاه نسبت به نمونه­های مشابه خارجی نام برد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه دارای گواهی استاندارد ملی و استاندار انطباق محصول از اتحادیه اروپا (CE) است، افزود: همچنین این سامانه موفق به دریافت گواهی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، گواهی تاييد کيفیت عملکرد سامانه و محلول تولیدی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گواهی روزنامه رسمی ثبت اختراع سامانه، گواهی تاييد کيفیت عملکرد سامانه و محلول تولیدی از مرکز بهداشت استان اصفهان و گواهی تاييدیه تولید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شده است.

رییس این مرکز علم و فناوری گندزدایی آب در تصفیه خانه­های آب جهت مصارف آشامیدنی، گندزدایی آب مخازن نگهداری آب، گندزدایی پساب در تصفیه خانه­های فاضلاب جهت تخلیه به محیط یا مصارف کشاورزی یا صنعتی، گندزدایی آب فرایندی در برج­های خنک کننده در نیروگاه­ها، پتروشیمی، پالایشگاه­ها و صنایع فلزی و غیر فلزی، گندزدایی آب استخرهای شنا و پارک­های آبی، گندزدایی و شست­وشو در بیمارستان­ها و گندزدایی آب فرآیندی را از جمله کاربردهای این سامانه دانست.


انتهای پیام /ش/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.