سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف مواد نگه‌دارنده برای این افراد ممنوع

از اختلالاتی که در اثر مصرف مواد نگه‌دارنده ایجاد می‌شود، عدم تمرکز، اختلال در حافظه و توجه است. همچنین استفاده از این مواد در خانم‌های باردار و شیرده باعث افزایش آسیب به جنین و شیرخوار است.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مواد نگه‌دارنده در صورتی که به شیوه استاندارد تهیه شوند عمر مواد غذایی را طولانی‌تر می‌کند و مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند اما کسانی که در مصرف غذاهای کنسروی و غذاهای حاوی مواد نگه‌دارنده زیاده‌روی می‌کنند دچار یکسری اختلالات می‌شوند.

وی افزود: از جمله اختلالاتی که در اثر مصرف زیاد مواد نگه‌دارنده ایجاد می‌شود عدم تمرکز، اختلال در حافظه و توجه است. همچنین استفاده از این مواد در خانم‌های باردار و شیرده باعث آسیب به جنین و شیرخوار خواهد شد. بنابراین این افراد باید در استفاده از این غذاها خودداری نمایند.

فرهبخش تصریح کرد: اگر مواد نگه‌دارنده در سیستم مغزی جای بگیرند شخص را مستعد اختلال در حافظه و فراموشی می‌کند. از طرف دیگر این مواد سیر تولید رادیکالهای آزاد را در بدن افزایش می‌دهند و در صورتی که افراد به صورت بی‌رویه از غذاهای حاوی مواد نگه‌دارنده استفاده نمایند می‌توانند مستعد سرطانها گردند.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که گاهی از غذاهای حاوی مواد نگه‌دارنده استفاده می‌کنند هیچ خطری آنها را تهدید نخواهد کرد و معمولاً به هر غذایی که بتوان 1 تا 2 سال نگهداشت، مواد نگه‌دارنده می‌زنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.