سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

فقیر بودن منابع معدنی فلزی در اردبیل

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اردبیل گفت: استان اردبیل از لحاظ منابع معدنی فلزی غنی و قوی نیست و نمی‌تواند در سطح کشور از این باب مطرح باشد.

فریبرز شجاع در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ما امسال تلاشمان بر این است تا معرفی توانمندی معدنی استان اردبیل را با همکاری سایر سازمان‌ها و برنامه‌های متنوع در این حوزه شاهد باشیم به طوری که در هفته صنعت و معدن از مهندسان برتر رشته‌های مختلف معدنی تجلیل شده و در قالب شورای هماهنگی نظام مهندسی استان شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه‌های بازرسی از فعالیت‌های معدنی، افزایش امکانات رفاهی و همکاری متقابل با مراکز علمی و دانشگاهی را شاهد و ناظر هستیم.

وی گفت: سه سازمان بسیج مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن از سال گذشته فعالیت داشتند به طوری که شورای هماهنگی جامعه مهندسی استان شکل گرفته و جلسات آن به صورت مرتب برگزار می‌شود به طوری که با همکاری مجموعه شرکت‌های تعاونی نیز شکل گرفته است.

شجاع گفت: از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت مطالعات اکتشافی در سال‌های گذشته آغاز شده و برای اکتشاف و استخراج مواد معدنی فلزی همچنان نیازمند تخصیص بودجه به حد کافی هستیم تا بتوانیم در منطقه مواد خامی و فلزی را شناسایی کرده و نسبت به استفاده از توان مهندسان و اعضای این مجمع استفاده کنیم.

وی ضرورت ورود بخش خصوصی را بخش معدنی به ویژه اکتشاف استخراج معادن یادآور شد: هر چند بخش خصوصی توان اکتشاف معادن فلزی بزرگ را ندارد ولی در سایر حوزه‌ها به ویژه معادن غیرفلزی و مصالح ساختمانی امکان این امر و حضور سرمایه‌گذاران مهیا است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اردبیل مهمترین مشکل را نبود صنایع معدنی در استان و فعال نبودن کارخانه‌های فرآوری در این منطقه بیان کرد و گفت: قابلیت استان ایجاب می‌کند که در آینده در این زمینه حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا ارزش افزوده این بخش بیشتر حس شود.

شجاع در ادامه اهمیت مطالعات بخش معدنی سنگ‌های تزئینی و غیرفلزی را با سودآوری قابل قبول بیان کرد و افزود: اکثر معادن ما مواد معدنی ساختمانی نظیر ماسه، پوکه، سنگ لاشه و به میزان محدود معدن آهن، سنگ تزئینی، سیلیس و پرلیت است که جزو معادن متوسط محسوب می‌شود که در این زمینه تلاش و کوشش بر بهره‌برداری درست و اصولی است.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، منابع ، معدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.