سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"کريستين لاگارد": من نامزد رياست کميسيون اروپا نيستم

"کریستین لاگارد" مدیرکل صندوق بین المللی پول روز جمعه اعلام کرد نامزد ریاست کمیسیون اروپا نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛  وزیر سابق اقتصاد فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی در لندن گفت : « من نامزد ریاست کمیسیون اروپا نیستم. وظیفه ای دارم که به نظرم مهم است و تصمیم دارم به مسئولیت خود که سال 2016 پایان می یابد ، ادامه دهم.»
" کریستین لاگارد" که مسئولیت خود را به عنوان رئیس صندوق بین المللی پول در ژوئیه 2011 آغاز کرده است ، به منظور ارائه نتیجه گزارش صندوق بین المللی پول درباره شرایط اقتصادی انگلیس به لندن سفر کرده است.
در حال حاضر بحث در اتحادیه اروپا درباره انتخاب رئیس کمیسیون اروپا داغ است ؛ به ویژه بین دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل که روز پنجشنبه در حاشیه نشست سران گروه هفت درباره نامزدی "ژان-کلود یونکر" ، سیاستمدار لوکزامبورگی گفتگو کردند.
از هفته گذشته ، یک روز پس از انتخابات اروپا ، کامرون مخالفت خود را با نامزدی ژان-کلود یونکر ، از حزب راست میانه روی مردم اروپا ، که پس از انتخابات 25 مه همچنان قدرت را در پارلمان اروپا در دست دارد ، اعلام کرد.
در مقابل ، مرکل که مانند "یونکر "عضو حزب مردم اروپا است ، از نامزدی وی برای ریاست کمیسیون اروپا حمایت می کند ، ضمن آنکه بر ضرورت توجه به دیدگاه لندن نیز تأکید دارد.
این مذاکرات روز پنجشنبه گمانه زنی ها را درباره نامزدی مدیرکل صندوق بین المللی پول تشدید کرده است. به نظر می رسد هله تورنینگ-اشمیت ، نخست وزیر دانمارک و رهبر حزب سوسیال دموکرات این کشور نیز جزء نامزدهای احتمالی این سمت باشد.
رؤسای جمهور و نخست وزیران اروپا قرار است در نشست بعدی سران اروپا که روزهای 26 و 27 ژوئن در بروکسل برگزار می شود ، کسی را برای این سمت پیشنهاد دهند.
پارلمان اروپا در نشستی عمومی در استراسبورگ که اواسط ماه ژوئیه برگزار می شود ، درخصوص این پیشنهاد اظهار نظر خواهد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.