سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف مالاریا نیاز به برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری دارد

بر اساس مطالعات جهانی حذف مالاریا در مناطق مختلف جهان، نیاز به برنامه‌‌ریزی‌های جدی‌تری داشته و بسیاری از اقدامات موجود اثربخشی و کارایی چندانی در این زمینه ندارند.

حمید‌الله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سالانه میلیون‌ها نفر از مردم جهان به بیماری مالاریا مبتلا می‌شوند که درصد قابل ملاحظه‌ای از آنها، جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه حذف و ریشه کنی مالاریا جزء برنامه‌های اغلب کشورهای درگیر با مالاریا است، تصریح کرد: تاکنون اقدامات زیادی در خصوص کنترل مالاریا صورت گرفته که نتیجه آن، کاهش مبتلایان به این بیماری در برخی از مناطق و کشورها بوده است.

سلطانی با بیان اینکه حذف مالاریا به سادگی امکان‌پذیر نیست، تأکید کرد: تاکنون اقدامات زیادی در خصوص کنترل مالاریا صورت گرفته که نتیجه آن، کاهش مبتلایان به این بیماری در برخی از مناطق و کشورها بوده است.

سلطانی با بیان اینکه حذف مالاریا به سادگی امکان‌پذیر نیست، تأکید کرد: بر اساس مطالعات جهانی حذف مالاریا در مناطق جهان، نیاز به برنامه‌‌ریزی‌های جدی‌تری داشته و بسیاری از اقدامات موجود اثربخشی و کارایی چندانی در این زمینه ندارند.

وی یادآور شد: در کشورمان نیز برنامه‌های زیادی در خصوص حذف مالاریا صورت گرفته است و خوشبختانه در اغلب استان‌ها، این بیماری تحت کنترل در آمده و تنها در چند استان جنوبی همچنان شاهد ابتلای قابل ملاحظه‌ به مالاریا هستیم.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.