سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان محیط زیست ایالات متحده خبر داد

"طرح نیروی پاکیزه" وعده‌ی کاهش 30 درصدی گازهای گلخانه‌ای

طرح تازه بیش از هر چیز بیش از ۶۰۰ نیروگاه برق که با زغال کار می‌کند را هدف می‌گیرد. این نیروگاه‌ها بزرگ‌ترین منبع تولید آلودگی کربنی در آمریکا هستند و یک‌سوم از کل گازهای گلخانه‌ای تولیدشده در آمریکا را به جو زمین می‌فرستند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (ای پی ای) روز دوشنبه "طرح نیروی پاکیزه" را برای کاهش تصاعد گازهای کربنی به اندازه ۳۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ را نسبت به سال ۲۰۰۵ معرفی کرد.

طرح تازه بیش از هر چیز بیش از ۶۰۰ نیروگاه برق که با زغال کار می کند را هدف می گیرد. این نیروگاه‌ها بزرگ‌ترین منبع تولید آلودگی کربنی در آمریکا هستند و یک‌سوم از کل گازهای گلخانه‌ای تولیدشده در آمریکا را به جو زمین می‌فرستند.



براساس طرح نیروی پاکیزه همچنین قرار است ذرات آلاینده، دی اکسید سولفور و اکسید نیتروژن بیش از ۲۵ درصد کم شود که تاثیر جانبی طرح اصلی خواهد بود.

منتقدان استدلال کرده‌اند که مقررات تازه باعث بسته شدن نیروگاه‌های برق در آمریکا می‌شود و قیمت برق را افزایش می‌دهد و می‌تواند به اقتصاد آمریکا به خصوص در بخش‌های تولید زغال سنگ لطمه بزند.

بیش از 600 نیروگاه برق که با زغال سنگ کار می‌کند در آمریکا هست اما طبق این قانون میزان کاهش آلودگی برای همه ایالات یکسان نخواهد بود. مثلا ویرجینیای غربی باید ۱۹ درصد آن را کم کند درحالی که نیویورک باید ۴۴ درصد از آن بکاهد. اما نیویورک جزو ایالاتی است که از قبل طرح هایی را برای کاهش تصاعد گازهای گلخانه‌ای شروع کرده‌اند.



نیروگاه‌های زغالی بزرگترین منبع تولید دی اکسید کربن در آمریکا به حساب می‌آیند، اما سازمان حفاظت از محیط زیست تخمین می‌زند که مقررات تازه باعث افت ۸ درصدی صورت حساب برق از طریق افزایش بازدهی و کاهش تقاضا برای برق خواهد شد.

جینال مکارتی مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا گفت که وظیفه سازمان او حفاظت از سلامت عموم و محیط زیست است و استدلال کرد که تغییرات آب و هوایی باعث تشدید خطر علیه سلامتی، جامعه و اقتصاد شده است و هدف مقررات تازه این است که میزان گازهای کربنی نسبت به سال ۲۰۰۵ سی درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.