سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر روحانی تشکیل شد

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سه شنبه به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سه شنبه به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهوری برگزار شد.

رییس‌جمهوری در ابتدای جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد مبارک امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع)، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

روحانی با بیان اینکه امام(ره) کار بزرگی را در به ثمر رساندن نهضت انقلاب اسلامی انجام دادند، گفت: برای هیچ‌کس باور کردنی نبود که نظام اسلامی با کمترین هزینه به ثمر بنشیند و همچنین در صیانت از عزت و عظمت کشور بتواند تا این حد پیشرفت داشته باشد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتحال امام(ره) را برای ملت و مسئولان نظام بسیار ناگوار، غم‌انگیز و سنگین خواند و گفت: شرایط آن دوران بسیار سخت بود؛ زیرا از یکسو ارتحال امام که مصیبت بزرگی برای ملت و نظام اسلامی بود و از سوی دیگر انتخاب فرد اصلح جای ایشان بسیار حائز اهمیت بود.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه با عنایت و هدایت خداوند، مجلس خبرگان رهبری به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رأی داد، گفت: خداوند را شاکریم که قلبهایمان را برای انتخاب بهترین فرد هدایت کرد و بعد از گذشت سال‌ها همگان بر این عقیده‌اند که بهترین شخصیت را برای رهبری انقلاب اسلامی انتخاب کردند و ان‌شاء‌الله همه کشور و کشورهای اسلامی از وجود ایشان همچنان بهره‌مند باشند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه عظیم ۱۵ خرداد اشاره و با تجلیل از مقام شامخ شهدای این واقعه، تصریح کرد: این قیام در تثبیت راه نهضت و انقلاب اسلامی بسیار مؤثر بود.

رییس‌ جمهوری حضور زنان را در قیام ۱۵ خرداد بسیار مؤثر دانست و گفت: حضور زنان در قیام ۱۵ خرداد بسیار پررنگ و مؤثر بود و خداوند شهدای ۱۵ خرداد را قرین رحمت کرده و ما را پاسدار راه آنان قرار دهد.

در این جلسه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مسایل مرتبط با حوزه فرهنگ از جمله اقتصاد و فرهنگ و فرهنگ دانشگاه‌ها، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین اعضاء این شورا از اهتمام رییس‌جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخاطر اجرای طرح تحول نظام سلامت و موضوع بهداشت و سلامت همگانی در کشور تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه این نشست اعضاء شورای انقلاب فرهنگی به بحث تعیین روسای برخی دانشگاه‌ها پرداختند و آقایان مرتضی هاشم‌زاده چالشتری و رضا چمن موفق شدند رأی اعتماد شورا را به ترتیب برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کسب کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جلسه ، شورای ، عالی ، انقلاب ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.