سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيشه در صدر علت تماس‌گيرندگان با خط ملي مشاوره اعتياد است

معاون كاهش تقاضا وتوسعه مشاركتهاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر بيان اينكه شيشه با 45 درصد همچنان در صدر علت تماس‌گيرندگان با خط ملي مشاوره اعتياد است، گفت: بيشترين تماس‌ها نيز از سوي همسران، مادران و خواهران مصرف‌كنندگان است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ بابك دين‌پرست گفت: در سال 1392 جهت ادامه فعاليت خط ملي مشاوره اعتياد (شماره تماس 09628) مبلغ 6 ميليارد ريال در قالب تفاهم‌نامه‌‌اي از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر به سازمان بهزيستي كشور اختصاص يافت.
 
وي به اهم عملكرد خط ملي در سال 1392 اشاره كرد و بيان داشت: در سال گذشته تعداد كل تماس‌ها با خط مذكور 223 هزار و 425 نفر بوده كه از اين تعداد به 161 هزار و 184 تماس (يعني 72 درصد) پاسخ داده شد.
 
معاون كاهش تقاضاي ستاد اظهار داشت: از اين ميان تعداد 76 درصد از تماس‌گيرندگان زن و 24 درصد مرد بوده‌اند و 6 درصد از تماس گيرندگان زن، مصرف كننده مواد بودند. همچنين 13.5 درصد (سيزده مميز پنج) تماس گيرندگان مصرف كننده مواد و 86.5 درصد (هشتاد و شش مميز پنج) آنان مصرف‌كننده نبودند و بيشترين تماس‌ها را به ترتيب همسران، مادران و خواهران مصرف‌كنندگان تشكيل مي‌داد.
 
دين‌پرست در ادامه افزود: بيشترين موضوعات سوال‌شده مربوط به مصرف شيشه ( 45 درصد)، ترياك (14 درصد)، هروئين (5 درصد)، كراك (3 درصد) و ساير مواد 33 درصد بوده و تماس‌گيرندگان نيز نحوه آشنايي خود با خط ملي اعتياد را تلويزيون، راديو، روزنامه، مجلات، اينترنت (سايت پيشگيري نوين)، دوستان و آشنايان، اطلاع‌رساني پليس110، بهزيستي، ستاد مبارزه با موادمخدر و شوراهاي هماهنگي استانها عنوان كردند.
 
وي بيان داشت: سؤالات شايع با اين خط غالباً معرفي مراكز درماني و تمايل فرد براي درمان، ارايه راهنمايي پيشگيري براي خانواده‌ها و نشانهها و عوارض مواد مصرفي به خصوص مواد صنعتي، معرفي كمپ براي ترك اعتياد، راهكارهاي راغب كردن فرد معتاد براي مراجعه به درمان بوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.