سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

برداشت سالانه 80 هزارتن نخود از مزارع استان كرمانشاه

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه در 140 تا 150 هزار هکتار از اراضي استان كرمانشاه محصول نخود كشت مي شود و از اين سطح حدود 80 هزار تن نخود برداشت مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی اشرف منصوری در دیدار با هیات کشاورزی کشور ترکیه که در محل سالن جلسات اين سازمان برگزار شد گفت: استان كرمانشاه داراي 950 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است كه از اين سطح 906 هزار هکتار اراضی زراعی مي باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با بيان اينكه از مجموع اراضي زراعي استان700 هزار هکتار آن را اراضی دیم تشکیل می دهد افزود: یکی از محصولات با ارزش کشاورزی استان نخود است که از مرغوبیت بسیار خوبی برخوردار می باشد و اين استان از نظر سطح زير كشت، توليد و عملكرد نخود در هكتار در سطح كشور رتبه اول را دارد.

 وی یکی از مشکلات پیش روی کشاورزان را برداشت سنتی نخود عنوان و خاطرنشان کرد: به همین دلیل مسولان استان با همکاری شورای ملی نخود کشور در حال فراهم کردن شرایط لازم برای ورود تجهیزات پیشرفته برداشت این محصول به استان هستند.

منصوری با بیان اینکه دستگاه های برداشت نخود خارجی قبل از راه اندازی آزمایش می شوند تا از ثمردهی و کارآیی لازم برخوردار باشند، ابراز امیدواری کرد دستگاه های معرفی شده از سوی هیات ترکیه ای بتواند کارآیی لازم را داشته باشد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، نخود ، برداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.