سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت آمیز بودن پرواز آزمايشی هواپيمای خورشيدی در سوئیس

هواپیمای "سولار ایمپالس 2"که با انرژی خورشیدی کار می کند امروز دوشنبه نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت در سوئیس به پایان رساند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ قرار است این هواپیما تا یکسال دیگر پرواز به دور کره زمین را آغاز کند.
 برتراند پیکارد و اندری بورشبرگ خلبانان سوئیسی که این هواپیما را طراحی کرده اند قصد دارند نخستین پرواز به دور زمین را با هواپیمایی که با انرژی خورشیدی کار می کند انجام دهند.
یک خلبان امروز دوشنبه در پروازی آزمایشی به مدت دو ساعت و 17 دقیقه در ارتفاع 2400 متری با این هواپیما پرواز کرد. این هواپیما از فرودگاه نظامی بایرن در غرب سوئیس برخاست و در همین فرودگاه نیز به زمین نشست.
تیم طراحی کننده این هواپیما اعلام کرد نتایج اولیه با محاسبات و شبیه سازی های قبلی همخوانی دارد. طول بال این هواپیما 72 متر است که از هواپیمای غول پیکر جمبوجت نیز بیشتر است اما وزن آن فقط 2300 کیلوگرم است که به اندازه وزن یک خودرو است.
این هواپیما مجهز به چهار موتور برقی است که نیروی مورد نیاز آنها از بیش از 17 هزار 200 سلول خورشیدی تامین می شود.
نسخه قدیمی تر این هواپیما سال گذشته آزمایش شد و بیکارد و بورشبرگ به مدت چند روز با آن از سانفرانسیسکو در غرب آمریکا به نیویورک در شرق این کشور پرواز کردند.
هواپیمای جدید به گونه ای ساخته شده است که از نظر تئوری می تواند بدون توقف به دور زمین پرواز کند ولی پیکارد و بورشبرگ و دیگر خلبانان قصد دارند در پروازی که پیش بینی می شود 20 روز طول بکشد به طور متناوب هواپیما را هدایت کنند. این پرواز برای ماه مارس سال آینده برنامه ریزی شده است. پرواز دور جهان از منطقه خلیج فارس آغاز می شود و هواپیما در مسیر خود به سمت شرق از هند و چین و اقیانوس آرام و آمریکا و شمال آفریقا عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.