سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمی از مراجعات به چشم پزشکی به دلیل "ترومای چشمی" است

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که نزدیک به نیمی از مراجعات به چشم پزشکان، به دلیل ترومای چشمی بوده و این نوع آسیب‌‌ها هزینه‌های زیادی را برجای می‌گذارند.

حسین اسلامیان، متخصص بیماری‌های چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ترومای چشمی یا ضربات وارده به چشم، از شایعترین و مهمترین آسیب‌ها و عارضه‌های چشمی است که متاسفانه بسیاری از این آسیب‌ها به کاهش شدید بینایی و یا کوری منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که نزدیک به نیمی از مراجعات به چشم پزشکان، به دلیل ترومای چشمی بوده و این نوع آسیب‌ها هزینه‌های زیادی را بر جای می‌گذارند.

اسلامیان با اشاره به عوارض و اثرات آسیب‌های چشمی، یاد آور شد: ترومای چشمی مشکلی شایع در جامعه است که علاوه بر عوارض و اثرات جسمی، عوارض روحی و روانی زیادی نیز برجای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در تصادفات جاده‌ای، یکی از اعضای مهم آسیب دیده، چشم‌ها هستند، اظهار داشت: درجه اثر ترومای چشمی بستگی به شدت و نوع ضربه و آسیب وارده به چشم‌ها دارد.

اسلامیان خاطرنشان کرد: اگر شدت و نوع آسیب چندان شدید و حساس نباشد، در صورت درمان به موقع و زود رس بینایی تا حد زیادی حفظ می‌شود و آسیب پس از مدت زمان نه چندان طولانی برطرف خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: تروما ، چشم ، هزینه درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.