سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور کار جلسه گروه بیلدربرگ فاش شد/ از برنامه هسته‌ای ایران تا ...

ایران، سوریه، عراق، روسیه، چین و اوکراین سرفصل‌های اصلی مباحث نشست اخیر گروه بیلدربرگ در دانمارک بودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که موضوعات مورد بحث در نشست اخیر گروه بیلدربرگ در دانمارک هنوز به طور رسمی اعلام نشده‌اند، اما برخی منابع سرفصل‌های اصلی این مباحث را فاش کرده‌اند.


به گفته یکی از روزنامه‌نگارانی که از جزئیات این نشست مطلع است، 9 موضوع اصلی در این دوره به بحث گذاشته شدند؛ از این میان، 7 مورد فاش شده است که به ترتیب شامل موارد زیر هستند:


1. موضوع انرژی هسته‌ای ایران//  یکی از موضوعاتی که حول این محور به بحث گذاشته شد، رابطه تنگاتنگ میان ایران، روسیه، و چین است که قدرت ایران را در حمایت از حق استفاده خود از انرژی هسته‌ای دو چندان می‌کند.


2. قرارداد گازی میان روسیه و چین//  موضوعی که در این رابطه نگرانی‌های زیادی را برانگیخته است، بحران اوکراین و احتمال کاهش یا توقف صادرات گاز روسیه به برخی کشورهای اروپایی است. با قرارداد طولانی مدتی که بین روسیه و چین بسته شده است، احتمال می‌رود از این پس، چین به جای اروپا نخستین واردکننده گاز از روسیه باشد. این روابط در حالی قوت یافته‌اند که آمریکا روسیه را تهدید به تحریم و کنترل خطوط گازی او به اروپا کرده است.


3. افزایش عقاید نژادپرستانه در اروپا//  این موضوع پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا نگرانی‌های زیادی را برانگیخته است. از آنجا که انتظار می‌رود احزاب پوپولیست در انگلیس، یونان، مجارستان و برخی کشورهای دیگر به موفقیت دست یابند، موضوع یک اروپای نامنسجم و نژادپرست می تواند موانع زیادی را بر سر راه کار اعضای جدید پارلمان قرار دهد.


4. قوانین حریم شخصی کاربران اینترنتی در اتحادیه اروپا//  با انتشار افشاگری‌های ادوارد اسنودن و جاسوسی‌های جنجال‌برانگیز و گسترده سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، محافظت از حریم شخصی کاربران اروپایی به عنوان یک موضوع بسیار مهم به بحث گذاشته شد.


5. جنگ‌های سایبری و تاثیر آنها بر آزادی اینترنتی//  با افزایش جنگ‌ها و حملات سایبری و در خطر قرار گرفتن اطلاعات شخصی و محرمانه، این موضوع به عنوان یک سرفصل مهم در مباحث گروه بیلدربرگ قرار گرفت.


6. از سوریه تا اوکراین، سیاست‌های خارجی اوباما//  بحران کشورهای سوریه و اوکراین موج تازه‌ای از انتقادات را علیه سیاست‌های خارجی اوباما برانگیخته است. این موضوع نیز به طور مفصل در این نشست به بحث گذاشته شد.


7. تغییر شرایط جوی زمین//  این موضوع امروزه در بسیاری از نشست‌ها مطرح می‌شود و بیلدربرگ نیز در این میان مستثنی نیست. گفته می‌شود این مسئله مجازی است از تعطیل کردن ظاهری برخی مجتمع‌های صنعتی در کشورهای مختلف و کنترل آنها توسط قطب‌های صنعتی جهان.


اعضای گروه بیلدربرگ که به تازگی 60 ساله شده است، هر ساله برای بررسی و بحث در رابطه با مسائل مهم جهان گرد هم می‌‌آیند.




انتهای پیام/
برچسب ها: بیلدربرگ ، اجلاس ، دانمارک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.