سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیدکننده بازی رایانه‌ای:

تجاری‌سازی گیم ایرانی با صنعتی شدن این عرصه محقق می‌شود

تولیدکننده بازی رایانه‌ای "استاد سرآشپز" گفت که ضعف در حمایت از حوزه گیم سبب کاهش تولید مناسب و اختلال در ارایه بازی‌های ایرانی در بازار می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،"پویا ایماندار" به ضرورت  تجاری سازی عرصه  گیم اشاره  کرد و  توضیح داد: برای تحقق این رویکرد در ابتدا باید استاندارد سازی در تولید و به تعبیری ایجاد صنعت گیم محقق شود.

وی با یادآوری اینکه ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این  عرصه  نیازمند  بسترسازی مناسب در امر تولید و  توزیع گیم ایرانی است، افزود: ایجاد شبکه توزیع ویژه تولیدات داخلی  همانند شبکه Steam و دیگر مارکت های توزیع بازی در داخل با نظارت بخش دولتی  ضروری است.
تولیدکننده  بازی رایانه ای استاد سرآشپز  با بیان اینکه بازار یابی، تبلیغات و توزیع مناسب در  عرضه مطمئن و سوداور تولیدات داخلی نقش مهمی دارد ، گفت: جز رسانه های نوشتاری و تبلیغات محدود  هیچ بستری کم هزینه  دیگری برای تبلیغات پیش از فروش گیم ایرانی وجود ندارد. 
ایماندار ادامه داد: بازی های  بسیاری وجود دارد که از ظرفیت  ورود به بازار تبلیغات و حمایت  اسپانسرها  برخوردار است  اما به دلیل  نبود حوزه  بازاریابی و فروش  این اتفاق ها کمتر رخ داده است.

 تولید کننده بازی رایانه ای"استاد سرآشپز" گفت که  به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع بازی رایانه ای  رغبت نشان می دهد، این ضعف را  می توان با تغییر سیاستگذاری، نوع حمایت  و مشارکت و حرکت صحیح به سمت تجاری سازی  گیم برطرف کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.