سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

وجود ظرفیتهای مناسب بین دو کشور ایران و بلا روس در افزایش مبادلات بازرگانی

استاندار زنجان بر لزوم توجه دولت بلاروس بر افزایش مبادلات بازرگانی و تجاری بین دو کشور ایران و بلاروس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ استاندار زنجان در ديدار با سفير بلاروس در جمهوري اسلامي ايران با اشاره به ظرفيت هاي متقابل دو كشور در جهت ارتقاء تعاملات تجاري و اقتصادي گفت : ارتباطات اقتصادي و تعاملات تجاري ايران در بلاروس داراي سابقه خوبي است و اين توقع از دولت بلاروس هست كه مبادلات را بيش از گذشته ارتقاء بخشد.

انصاری افزود : گرچه در برخي از طرح ها همچون ميدان نفتي آزادگان با مشكل مواجه هستيم و اين انتظار از دولت بلاروس وجود دارد كه با توجه به سرمايه گذاري عظيمي كه توسط شركتهاي ايراني همچون پارس سليون، ويلاس، گيسون و ايران خودرو در بلاروس انجام داده است تعاملات صنعتي بويژه در انتقال تكنولوژي گاز افزايش و توافق نامه هاي موجود به مراحل نهايي خود برسد.

وی تبديل گاز طبيعي به فرآورده هاي مايع GTL را از جمله ظرفيت هاي سرمايه گذاري بسيار خوب كشور بلاروس در استان دانست و گفت: استان اين آمادگي را دارد بسترهاي مناسب انتقال تكنولوژي اين دانش فني را فراهم آورد.

استاندار زنجان وجود خط انتقال گاز صادراتي ايران به تركيه را از جمله پتانسيل هاي خوب استان اعلام و تصریح کرد :حتي زمينه سرمايه گذاري اين طرح را مي تواند در قالب توافقنامه دو كشور نهايي کرد.

انصاری بلاروس را چهارراه اروپاي شمالي، شرقي و مركزي دانست و خاطر نشان کرد : بلاروس مي تواند بعنوان پايگاه انتقال كالا محصولات اقتصادي و تجاري براي كشور ايران عمل نمايد و باعث تسهيل دسترسي صادرات ايران به كشورهاي اسكانديناوي و آلمان را فراهم آورد./س.
برچسب ها: ایران ، بلاروس ، بازرگانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.