سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت /

نقش شرکت های دانش بنیان در ایجاد فرصت های شغلی

معاون علمی و فناوری رييس جمهور در گیلان با تاکيد بر ضرورت ارتباط بين دانشگاه ها ، شرکت های دانش بنيان و پارک های علم و فناوری گفت : شرکت های دانش بنيان در ايجاد اشتغال ، نقش مهمی می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ 

ستاری افزود : در معاونت علمی و فناوری سعی بر آن است تا مديریت جديدی را به كشور معرفی كنيم و اين مديریت جديد نيازمند فرهنگ سازی است.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهيم در مورد اقتصاد دانش بنيان صحبت كنيم بايد اساتيد دانشگاه ها را گرامی بداريم ، به قانون حمايت از شرکت های دانش بنيان اشاره و تصريح کرد: براساس اين قانون، شرکت های دانش بنيان در مدت 15 سال از پرداخت ماليات و حق عوارض گمرکی معاف می شوند.

ستاری يکی از دغدغه های شرکت های دانش بنيان را بازار محصولات توليدی آنها اعلام و اضافه کرد: بسياری از بازارها ، بازارهای وارداتی است که بايد برای بازار محصولات شرکت های دانش بنيان، تدابير درست و اصولی اندیشیده شود.

وی تجاری سازی فکر و اندیشه های خلاق را با اهمیت توصیف کرد و گفت:بايد دانشگاه ها به مرحله ای برسند كه در آمدشان از فروش تكنولوژی باشد و از اين رو ايجاد بازار برای تولیدات شركت های دانش بنيان از جمله اولويت های اين معاونت به شمار می رود و اميدواريم اشتغال مناسبی در اين حوزه ايجاد شود.

وی راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفايی در کشور را در همين راستا خواند و اظهار داشت: وام های کم بهره تا سقف 300 ميليون تومان برای طرح شرکت های دانش بنيان توسط اين صندوق پرداخت می شود.

 


برچسب ها: ایجاد ، فرصت ، شغلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.