سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

اجرا ی کارخانه تولید انرژی از زباله آمل همچنان در انتظار تامین زمین

رییس شورای اسلامی شهر آمل گفت:‌ اجرایی شدن طرح مهم کارخانه تولید انرژی از زباله در شهرستان آمل همچنان در انتظار تامین شدن زمین به مساحت حدود 5 هکتار است.


خسرو ابراهیم زاده درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری افزود:‌ تاکنون چند مورد زمین پیشنهادی از سوی مجموعه شهرداری و فرمانداری شهرستان آمل از سوی سرمایه گذاران بازدید که برخی از این زمین ها شرایط لازم برای اجرایی شدن را نداشت.

وی با اینکه انتخاب زمین مناسب در شهرهای شمالی برخلاف شهرهای کویری کشوربسیار مشکل است، اضافه کرد:‌ البته تلاش های شورای اسلامی وشهرداری آمل برای مشخص و واگذارکردن زمین مورد نیاز برای اجرای هرچه سریعتر ساماندهی شدن زباله در این شهرستان و ایجاد کارخانه تولید انرژی از زباله ادامه دارد.

رییس شورای اسلامی شهر آمل تصریح کرد:‌ در برآورهای اولیه و قیمت های پیشنهاد شده از سوی شرکت های فعال در این زمینه ساخت کارخانه تولید انرژی از زباله بیش از ۷0۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت که البته تلاش براین است با استفاده از اعتبارهای ملی، استانی و شهرداری آن را تامین کنیم.

ابراهیم زاده به نشست اولیه در خصوص ساخت کارخانه تولید انرژی از زباله در آمل با حضور یک شرکت بخش خصوصی فعال در محل شورای اسلامی شهر آمل اشاره کرد وگفت: بدنبال راه کارهای اصولی و علمی و بکارگیری آخرین تکنولوژی روز دنیا برای مقابله با این معضل زیست محیطی با استفاده از توان بخش خصوصی قابل اعتماد هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه عزم استانی برای انجام این کار در مازندران و بویژه شهر آمل وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر آمل همچنین به برگزاری بیش از ۲۰ جلسه با شرکت های مختلف گفت: معضل زباله و دفن آن خطرات زیست محیطی جبران ناپذیری برای نسل های آینده دارد ودرهمین راستاعزم جدی شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل اتخاذ بهترین راه کار با این معضل است.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه زباله یکی از معضل های جدی شهرهای مازندران تبدیل شده است افزود: متاسفانه اکنون محل دفن زباله شهرداری آمل در منطقه عمارت جوابگوی حجم انبوه زباله از شهرهای آمل ، محمودآباد و روستاهای این شهرستانها را ندارد و هرچه سریعتر باید دراین خصوص چاره اندیشی کرد.

عضو هیئت مدیره صنایع بازیافت کشور و مدیرعامل بازیافت استان اصفهان در هم گفت: اهمیت موضوع زباله باید در ابتدا برای مسئولان اجرایی روشن شود، تا اتفاق بیافتد، مشکلات زباله و خسارتهای زیست محیطی آن برطرف خواهد شد

حمیدرضا ملکی با بیان اینکه برطرف شدن معضل مدیریت زباله باعث سلامت جامعه و رضایت شهروندان را به همراه خواهد داشت، افزود: سرمایه گذار منتظر نمی ماند تا ما سر فرصت تصمیم بگیریم.

روزانه بیش از 350تن زباله از شهرهای آمل و محمودآباد به محل عمارت زباله شهرداری در کیلومتر 30جاده هراز حمل ودپو می شود.

راه اندازی کارخانه تولید زباله وایجاد کارخانه های کمپوست درسالهای اخیر مورد توجه مسئولان شهری در مازندران وشهر آمل بوده که تاکنون هیچ یک از این دو عملیاتی نشده وفقط در حد برگزاری جلسات باقی مانده است./ش/ن
برچسب ها: تولید ، زباله ، زمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.