سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

توسعه فرهنگی اهمیت دادن به فرهنگ مطالعه است

فرماندار ایرانشهر گفت: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راهکارهای مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به فرهنگ مطالعه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، نبی‌بخش داوودی در جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان اظهار داشت: باید سعی شود نوع نگاه و نگرش عموم به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی عوض و این ارزش فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری که با فرهنگ گره خورده، فرهنگ را محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت دانست و یکی از راهکارهای مهم توسعه فرهنگی را اهمیت دادن به فرهنگ مطالعه بیان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اهمیّت کتاب به گونه‌ای است که می‌تواند سدّی در برابر هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمنان باشد.

وی در قالب یک مصوبه از تمامی ادارات شهرستان خواست تا با اختصاص مبلغی به عنوان خرید کتاب و اهدای آن به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زمینه ترویج فرهنگ مطالعه را فراهم کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ایرانشهر نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی را نباید تنها مختص به یک اداره یا نهاد خاص مثل کتابخانه‌ها دانست بلکه همه باید دین خود را به کتاب به عنوان یک ارزش و میراث ماندگار فرهنگی ادا کنند.

حمزه جهانتیغی نقش شهرداری را در حمایت مالی از کتابخانه‌ها مهم دانست و خواستار حمایت شهرداری از کتابخانه‌ها و عمل به تعهدات خود در چهارچوب ضوابط قانونی شد.

وی حضور مستمر کتابداران را در سطح مدارس شهرستان ایرانشهر برای آشنا کردن دانش آموزان با منابع و امکانات موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان و ترغیب به عضویت در کتابخانه‌ها را از اقدامات مناسب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و اذعان داشت: کتابخانه‌های عمومی در ایام تابستان و ماه مبارک رمضان برنامه‌های مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان خواهد داشت.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زاهدان ، مطالعه ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.