سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

تأمین تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: باید زمینه ایجاد تسهیلات برای مشاغل خانگی در استان فراهم شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، نادر قاضی‌پور در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن جلسات معاونت برنامه‌ریزی برگزار شد، اظهار داشت: باید مشاغل خانگی که تولید محصول در فضای مسکونی است، بدون اخلال در آرامش همسایگان باشد.

وی، ‌لزوم تدوین استراتژی‌های جدید اشتغال به‌ویژه در حوزه مشاغل خانگی را با اهمیت دانست و گفت: ‌استراتژی دولت درحوزه‌های اشتغالزایی معطوف به مشاغل خرد و خانگی هم هست و با مطالعه دقیق و عمیق، بحث مشاغل خانگی باید در چرخه‌های بزرگتر تعریف شود.

قاضی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور افزود: اکتفا به ایجاد اشتغال در بنگاه‌های کوچک درست نیست، بلکه توجه به مشاغل خرد و خانگی راه‌گشای معضل بیکاری و اشتغال است.

وی با تأکید بر منطقه‌ای‌کردن مشاغل خانگی و استفاده از تجربیات بین المللی در این بخش، خاطرنشان کرد: با شناسایی ظرفیت‌های موجود در این زمینه و انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی می‌توان مشاغل مولد و پایدار ایجاد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مشکلات و موانع اجرایی مشاغل خانگی را فراهم کرد و این مسئله را به صورت فعالیت‌های گروهی توسعه داد.

وی تصریح کرد: با ایجاد یک شغل در خانه و با توجه به مسئله بازاریابی در حوزه مشاغل خانگی، زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار فراهم می‌شود/ش/ن.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.