سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه سران اروپا مانند مرکل، يونکر را تحسين نمی کنند

همه سران اروپا مانند مرکل ، یونکر را تحسین نمی کنند بلکه حمایت آنگلا مرکل از نامزدی ژان کلود یونکر به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا جدی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، "آ.اِر.دِ"؛  فرض یونکر، نخست وزیر سابق لوکزامبورگ همچنان آن است که او سرانجام رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواهد شد. یک هفته پیش بود که مردم اروپا در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت کردند و یونکر رسما بعنوان نامزد برتر حزب محافظه کار مردم اروپا معرفی شد. اما یونکر برای احراز این سمت به حمایت روسای دولتهای اتحادیه اروپا نیاز دارد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان چند روز پیش در مورد نامزدی یونکر اظهار داشت: با حضور ژان کلود یونکر، نامزد برتر حزب مردم اروپا می توان قویترین تشکیلات سیاسی را تشکیل داد. به همین خاطر من معقتدم یونکر باید به ریاست کمیسیون اروپا برسد.
اما این وضع در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به همین شکل نیست. در واقع دیگر همکاران مرکل در اروپا همانند او یونکر را تحسین نمی کنند.
خبرنگار آ.اِر.دِ ادامه داد: مرکل، سیاستمداری است که به استناد نشریه «فوربس» قدرتمندترین زن جهان سال 2014 میلادی است. این چهارمین باری است که مرکل، چنین جایگاهی را برای خود حفظ کرده است. اما انتقادهای شدیدی که در اروپا به واگذاری این سمت به یونکر بوجود آمده است اکنون حتی بر صدراعظم آلمان نیز تاثیر گذاشته است. تا جایی که او در یکی از کنفرانسهای خبری اخیر خود در برلین در پاسخ به این سئوال که چرا دیگر مانند قبل حزب محافظه کار مردم اروپا را حمایت نمی کند، تحت فشار قرار گرفت و گفت: گاهی اوقات انسان باید ظرف یک روز میان سفید و سیاه یا بله یا خیر یکی را انتخاب کند و این کار مشکلی است.
این گزارش با بیان آنکه شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالفت ریاست یونکر بر کمیسیون اتحادیه اروپا هستند گفت: انگلیسی ها در صدر این مخالفت ها قرار دارند. از منظر مخالفان، یونکر در دوران نخست وزیری خود بر لوکزامبورگ بدنبال تحکیم اتحادیه اروپا و تقویت موضع این اتحادیه نبوده است؛ ضمن آنکه وی در مناقشه طرح نجات مالی بانک های بحران زده اروپایی نیز مشارکت داشته است.
ژان اسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ که ریاست یونکر را بر کمیسیون اروپا برای کل اتحادیه اروپا زیان بخش می داند، اظهار داشت: اینکه بسیاری در اروپا به دنبال سیاه نمایی هستند، دستاورد خوبی برای اروپا نیست. این افراد بدنبال عوام فریبی هستند.
چنانچه سیاست مداران و نمایندگان پارلمان اروپا نتوانند در مورد انتصاب یک نامزد برای این سمت با هم به توافق برسند از رئیس جدید کمیسیون اروپا نیز خبری نخواهد بود.
هرمان فون رامپوی، رئیس شورای اروپا اکنون در جستجوی راه حلی برای حصول توافق میان روسای دولت ها و نمایندگان پارلمان اروپا برای واگذاری مسئولیت ریاست جدید کمیسیون اروپا است. رومپوی با هشدار در مورد افزایش درگیری های سیاسی در مورد تعیین یک نفر برای این سمت گفت: تصمیم گیری درباره اینکه ما باید چه کسی را انتخاب کنیم، مهم است. اما هیچگاه نباید این تصور را داشته باشیم که با انتصاب یک یا دو نفر خاص ما می توانیم در اتحادیه اروپا تغییر و تحول ایجاد کنیم.
این شبکه تلویزیونی در پایان افزود: پنج سیاست مدار راست افراطی و وابستگان احزاب مردم گرای اروپا نیز چند روز پیش در بروکسل، نشستی خبری را با محوریت شعارهای ضد اتحادیه اروپا برگزار کردند. مارین لو پن، سیاست مدار فرانسوی ( و رهبر جبهه ملی فرانسه) یکی از این افراد بود که معتقد است وجود پارلمان اروپا مانع فعالیت درست فراکسیون ها می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.