سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون سیاست خارجی اوگاندا:‌

زندگی در صلح و ثبات، حق مسلم مردم سوریه است

رئیس کمیسیون سیاست خارجی اوگاندا در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه در تهران، با بیان اینکه بحران سوریه اکنون در حال جهانی شدن است گفت: بدون صلح و ثبات نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ سام اوگن زی گتری رئیس کمیسیون سیاست خارجی اوگاندا در نوبت عصر دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه گفت: ما همواره خواستار راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه هستیم و به ایران پیشنهاد می‌کنیم که از این ابتکار عمل برای جذب سایر کشور‌ها نیز استفاده شود.  
 
وی ادامه داد: به اعتقاد ما از طریق قدرت نظامی نمی‌توان آرامش را به سوریه بازگرداند، چون بحران سوریه اکنون در حال جهانی شدن است و بدون صلح و ثبات نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه داشت.  
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی اوگاندا افزود: حق مسلم مردم سوریه است که درصلح و ثبات زندگی کنند، بنابراین باید در این جلسه بهترین روش برای حل بحران تاکید داشت که به عقیده بنده بهترین روش اجرای دموکراسی است.  
 
اوگن زی گتری در ادامه اظهار داشت: البته ما باید به نظر گروه‌های اقلیت هم احترام بگذاریم، زیرا کشور سوریه دارای اقلیت‌های بسیار بوده و این تجربه‌ای است که کشور اوگاندا کسب کرده است.  
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی اوگاندا در پایان با تاکید بر اینکه همه کشور‌ها مخالف تروریسم هستند، گفت: همه می‌دانیم که فعالیت تروریست‌ها امنیت جهانی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، لذا از این رو خوشحالم که بتوانیم با همکاری یکدیگر راهکاری برای حل مشکلات در سوریه بیابیم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جهانی ، صلح ، ثبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.