سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير بهداشت در آيين افتتاح بیمارستان پيامبر اعظم گنبدکاووس:

اهتمام دولت بر خدمت رسانی بيشتر به مردم است

وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در آيين افتتاح بيمارستان 96 تختخوابی پيامبراعظم گنبدکاووس گفت: دولت در تلاش است در حوزه سلامت خدمات بيشتری ارائه کند و بر اين امر اهتمام می ورزد.

به گزارش گروه علمی - پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (وب دا) دکتر سید حسن هاشمی با اعلام اينکه دولت يازدهم در شرايط مناسبی مسووليت را تحويل نگرفت، افزود: دولت يازدهم از ابتدا با مشکلات اعتباری مواجه بوده ولی با اين همه ترجيح داد در بخش بهداشت و درمان دو برابر گذشته هزينه کند.

وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را مقدمه يک کار بزرگ بهداشتی خواند و گفت: اين طرح در ادامه شامل تجهيزات پزشکی نيز خواهد شد که اجرای آن در آينده نزديک آغاز خواهد .

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت بايد سال ها اجرا شود تا تغييرات مورد نظر در بخش بهداشت و درمان حاصل شود.

وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بخش درمان از حوزه هايی است که هزينه زيادی را صرف می کند و در اين راستا بسياری از کشورهای پيشرفته نيز هنوز نتوانسته اند تمام مشکلات درمانی و بهداشتی خود را مرتفع کنند.

دکتر هاشمی گفت: در دولت يازدهم، بهداشت و درمان جزو سه اولويت اول دولت در کنار مشکلات اقتصادی و معيشت و بيکاری جامعه است.

وی وضعيت کشور را در بخش نيروهای بهداشتی و درمانی مستعد خواند و گفت: در بخش تجهيزات نيز کمبود خاصی وجود ندارد و 95 درصد داروهای مورد نياز نيز در داخل کشور توليد می شود اگر چه بخشی از مواد اوليه از خارج وارد می شود.



وزير بهداشت با اشاره به نامگذاری اين بيمارستان به پيامبر اعظم (ص) افزود: همانطور که پيامبر اسلام نماد اعتدال و محبت است ، بايد با استفاده از نيروهای داخلی که دل در گرو پيشرفت کشور دارند ، امور به خوبی به پيش برود.

دکتر هاشمی افزود: دولت در زمينه معيشت و اشتغال و درمان و توسعه کشاورزی بسيار تلاش می کند که بايد با وحدت و همدلی اين مشکلات مرتفع شود.

بر اساس این گزارش نماينده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نيزبا قدردانی از دولت تدبير و اميد در اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: اجرای اين طرح بزرگ نشان از عزم جدی دولت درحوزه سلامت است.

دکتر سليمان عباسي افزود: طرح تحول نظام سلامت در راستای منويات رهبری انقلاب، برنامه پنجم توسعه و توجه ويژه دولت دکتر روحانی به حوزه سلامت درحال اجرا است.

وی بابيان اينکه اجرای طرح تحول نظام سلامت علاوه بر افزايش رضايتمندی مردم، توانسته است در توسعه و پيشرفت حوزه بهداشت و درمان نيز موثر واقع شود، گفت: با اجرای کامل اين طرح، يقينا اين رضايتمندی و موفقيت ها بيشتر خواهد شد.

دکتر عباسی  اضافه کرد: بيمارستان 96 تختخوابی گنبدکاووس که عمليات اجرايی آن ازسال 75 آغاز شد پس از 10 سال توقف درسال 85 مجدا عمليات ساخت آن ادامه يافت و در نهايت امروز شاهد افتتاح آن هستيم.

وی بااشاره به قدمت بالای 3 بيمارستان دولتی گنبدکاووس و ضرورت احداث بيمارستان 800 تختخوابی دراين شهرستان، تصريح کرد: با راه اندازی بيمارستان پيامبر اعظم(ص) بيمارستان شهدای اين شهر به اين بيمارستان منتقل و مکان فعلی اين بيمارستان نيز به مرکز تخصصی و فوق تخصصی بيماری های سرطانی تبديل خواهد شد.

دکتر عباسی، راه اندازی دانشگاه يا دانشکده پيراپزشکی در گنبدکاووس را از خواسته های مردم اين شهرستان اعلام کرد و افزود: گنبدکاووس با 158 پزشک متخصص و فوق تخصص اين ظرفيت را دارد که اين دانشگاه در آن راه اندازی شود.

برای عمليات ساخت و تجهيز بيمارستان 96 تختخوابی گنبدکاووس تاکنون مبلغ 140 ميليارد ريال هزينه شده است و برای تجهيز کامل آن به 120 ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز می باشد.

درآيين افتتاح بيمارستان 96 تختخوابی گنبدکاووس علاوه بر هيات همراه وزير بهداشت ، استاندار گلستان، امام جمعه، خيرين سلامت و نيز مسوولان گنبدکاووس حضور داشتند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.