سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت آثار باستانی در مصر به علت بیکاری و بحران‌های سیاسی در این کشور

پایگاه اینترنتی دیلی بیست در گزارشی به سرقت آثار باستانی در مصر به علت بیکاری و تنش‌های سیاسی در این کشور پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران دیلی بیست در گزارشی به سرقت آثار باستانی ، از جمله سرقت آثار باستانی درمصر به سبب تنش‌های سیاسی و بیکاری در این کشور پرداخت و گفت : این کار باعث به وجود آمدن فاجعه‌ای در حوزه آثار باستانی خواهد شد.

این پایگاه آمریکایی در گزارش خود نوشت: تنش‌های سیاسی و بیکاری در مصر سبب شده است تا برخی از افراد به عمل بسیار زشت سرقت آثار باستانی در این کشور روی بیاورند .

دراین گزارش آمده: رهبران گروه‌هایی که اقدام به دزدی می کنند، پس از سرقت آثار باستانی ، اقدام به فروش آنها از طریق اینترنت به آمریکایی‌ها می‌کنند. هیئتی برای بازگرداندن این آثار باستانی که زیر نظر وزارت آثار باستانی مصر فعالیت می‌کند، هر روز صبح وظیفه دارد تا لیست اشیاء فروشی سایت اینترنتی eBay  را چک کند تا آثار باستانی سرقت شده را بیابد.

این پایگاه سپس در ادامه این گزارش می گوید : آنچه در مصر در حال وقوع است سبب خواهد شد تا یک فاجعه‌ای در حوزه آثار باستانی شکل گیرد و  تنش‌های سیاسی مصر که از زمان انقلاب 25 ژانویه جریان دارد و نیز اقتصاد بیمار و همچنین آسانی فروش آنها که دزدان مقابر از طریق اینترنت به آن اقدام می‌کنند سبب شده است تا به این فاجعه کمک شود.

علی احمد علی ، رئیس هیئت بازگرداندن آثار باستانی در مصر می‌گوید : یکی از قطعات باستانی که دارای نقش و نگار بوده و از یکی از مقابر باستانی دزدیده شده بود ، به قیمت 13 هزار و 500 دلار در سایت eBay  برای فروش گذاشته شده بود و خریدار نیز در آمریکا بوده ؛ اما مدرکی بطور قانونی وجود ندارد که ثابت کند وی این اثر باستانی را تملک نموده است.

وی سپس می گوید : این قطعه باستانی ممکن است خود یک راهنمای بزرگی برای یک دانشمند باستان شناسی و یا تاریخ باشد ؛ چرا که نقش و نگار موجود بر روی این قطعه دوره ای را که این مقبره به آن متعلق است ، مشخص می‌کند ؛ اما به مجرد اینکه آن قطعه در بازار اینترنتی می‌رود و فروخته می‌شود ، دیگر این اطلاعات در دسترس نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.