سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

فعال شدن دوباره کانون های خیزش و نشست ماسه های روان بعد از 50سال درشهرستان گناباد

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان گناباد از فعال شدن دوباره کانون های خیزش و نشست ماسه های روان بعد از 50سال در این شهرستان خبر داد.


حسین چمنی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، گفت:عوامل طبیعی مثل خشکسالی های پی در پی، چرای بی رویه دام در عرصه هاو تجاوز برخی کشاورزان به عرصه های منبع طبیعی این شهرستان موجب شده است تا دوباره کانون های خیزش و نشست ماسه های روان فعال شود.

وی با اشاره به این که توفان شدید هفته گذشته در گناباد به سبب نابودی تاغذارها و فعال شدن دوباره کانون های شن به رقوع پیوست تصریح کرد:گناباد رتبه نخست از نظر کانون های فعال شن روان در استان دارد و این نیازمند توجه جدی مسولان برای اختصاص اعتبارات بیشتر در این خصوص است.

رییس اداره منابع طبیعی گناباد با انتقاد :در سال گذشته فقط 30میلیون تومان اعتبار برای 80هکتار نهال کاری در اختیار این اداره قرار گرفت که این مبلغ باتوجه به حجم عرصه های منابع طبیعی این شهرستان بسیار ناچیز است وی در عین حال از مردم به ویژه کشاورزان و دامداران این شهرستان خواست تا در حفظ و نگهداری عرصه های درختکاری شده این منطقه همکاری کنند.

خاطر نشان میشود طوفانی کم سابقه با سرعت 94کیلومتر در ساعت شهرستان گناباد را در جنوب خراسان رضوی در نوردید بر اساس اعلام مدیریت بحران این شهرستان افزون بر 200میلیارد ریال خسارت به تاسیسات شهری،فضا سبز،شبکه های آب و برق،محصولات زراعی باغی و دامی این شهرستان وارد شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: کانون ، ماسه ، روان ، گناباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.