سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمعاملات امروز ثبت شد

تغییر مالکیت دو میلیارد سهم در بورس

سرمایه گذاران در این روز بیشترین حجم و ارزش معاملات را گروه فرآورد‌ه‌های نفتی ثبت کردند که باعث شد این گروه در صدر برترین گروه‌های صنعت قرار بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در معاملات روز یک شنبه سرمایه گذاران تالار حافظ بیش از دو میلیارد و 359 میلیون سهم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 9هزار و 611 میلیارد ریال بود که در 78 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
 
معامله بلوکی سایپا که یک میلیارد و 713 میلیون سهم به ارزش 6هزار و 680 میلیارد ریال بود بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. پس از آن سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با معامله 215 میلیون سهم به ارزش 719 میلیارد ریال و نفت سپاهان با معامله 54 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 18 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

در معاملات امروز شاخص کل یک هزار و 143 واحد افت کرد و به عدد 74هزارو 543 رسید.

نمادهای هلدینگ خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ پارسیان، مپنا و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشتند.
شاخص صنعت نیز 961 واحد افت کرد. همچنین شاخص بازار اول در حالی 680 واحد نزول را ثبت کرد که شاخص بازار دوم نیز شاهد افتی 3هزار و 56 واحدی بود.

سرمایه گذاران در این روز بیشترین حجم و ارزش معاملات را گروه فرآورده های نفتی ثبت کردند که باعث شد این گروه در صدر برترین گروه های صنعت قرار بگیرد. گروه چند رشته ای و مالی نیز در رتبه های بعدی نشستند.

همچنین دوده صنعتی پارس،گروه صنعتی ملی،گروه صنایع بهشهر ایران، نفت سپاهان، صنایع ریخته گری ایران،گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و خدمات انفورماتیک با بیشترین رشد قیمت ،صدرنشینان بازار امروز بودند.

در مقابل نمادهای کربن ایران، سرمایه گذاری صنوق بازنشستگی، بهنوش ایران، تامین ماسه ریخته گری، آهنگری تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و فولاد امیر کبیر کاشان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان بازار امروز تشکیل صف های خرید سنگین در نمادهای سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، پالایش نفت بندرعباس، روزدارو، خاک چینی ایران،سایپا و فرآورده های تزریقی ایران ،برترین تقاضا را ثبت کرد.
به این ترتیب که حجم تقاضا در این هفت نماد به حدود 14 میلیون سهم رسید. این در حالی بود که صف فروش هفت نماد برتر در بازار امروز به 7 میلیون سهم نیز نرسید. نمادهای معادن بافق، نیرو ترانس، پارس پامچال، چادرملو، لیزینگ صنعت و معدن، کاغذ سازی کاوه و سرما آفرین بیشترین صف های فروش را داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، تالار ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.