سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صبح امروز محقق شد

افتتاح رسمی بازار "دارایی‌های فکری" در فرابورس

مراسم راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری با حضور مدیران ارشد دولتی و بازار سرمایه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری با حضور مدیران ارشد دولتی و بازار سرمایه صبح امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد تا بازار دارایی‌های فکری به منظور دستیابی به اقتصاد دانش بنیان افتتاح شود.

این برای نخستین‌بار در کشور است که اولین ایده از طریق بازار سرمایه تجاری‌سازی شد.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در مراسم افتتاح این بازار جدید با اشاره به روند تشکیل بازار دارایی فکری گفت: از بهار سال 91 این موضوع با توجه به ظرفیت‌های نوین اوراق بهادارسازی در فرابورس ایران به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و با انجام مطالعات تطبیقی، تلاش در جهت بومی‌سازی، برگزاری جلسات با مراجع ذیصلاح، نخبگان، فعالان، مخترعان، سرمایه‌گذاران و اهالی بازار سرمایه؛ طرح اولیه راه‌اندازی بازار دارایی فکری به سرانجام رسید.

هامونی گفت: فرابورس به علت مسئولیت‌های سنگین در راستای بند 2 اقتصاد مقاومتی و ماده 5 توسعه اهداف بازار نوظهور فرابورس ایران در جهت ایجاد فضای مناسب برای دانش فنی به سمت ثبت اختراعات و ریسک مرتبط برای اختراعات رفته است.
 
هامونی در خصوص چگونگی مطرح شدن ایده بازار فکری و دارایی بیان کرد: ایده اولیه‌ مربوط به 8 سال گذشته بوده و ایده اصلی از سال 91 مورد مطالعه و محاسبات مراجع ذی‌صلاح‌،‌نخبگان، مخترعین و اهالی بازار سرمایه صورت گرفته است.

هامونی افزود: پس از اعلام آرای کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و با تصویب شورای عالی بورس این اوراق به عنوان اوراق بهادار قابل معامله شناخته شد و دستورالعمل‌ها و رویه‌های قانونی نیز توسط هیئت مدیره سازمان بورس و هیئت مدیره فرابرس ایران به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش؛ امروز همزمان با افتتاح بازار ایده در فرابورس، عرضه یکجای مستقیم و بی واسطه اختراع استارتر هوشمند دیجیتال ضد سرقت خودرو انجام می شود.

وی در پایان تأکید کرد: علی‌رغم تمام هماهنگی‌های گرم و صمیمی ارگان‌ها هنوز انتظاراتی باقیمانده که بازار دارایی فکری برای رونق گرفتن به حمایت همه دستگاه‌ها نیاز دارد.

ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفتگوی سخنان دکتر هامونی بیان کرد: از طریق اقتصاد دانش بنیان و وارد کردن مفاهیم جدید اقتصادی می‌توانیم اقتصاد را متحول کرد.
 
در اقتصاد دانش بنیان ارتباط بین صنعت و دانشگاه بوجود آمده و از طریق بازار دارایی فکری می‌توان این حلقه بین صنعت و دانشگاه را مستحکم‌تر کرد.
 
رییس بنیاد نخبگان در ادامه بیان کرد: با بوجود آمدن بازار فکری دارایی می‌توان اقتصاد دانش بنیان را به معنای واقعی کلمه مشاهده کرد و برای ایده و فکر جایگاه مناسبی قائل شد.
 
وی در ادامه افزود: ما با این بازار می‌توانیم نیاز خود را به اقتصاد نفتی کاهش داده و آن را از طریق عرضه نوآوری تأمین نماییم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.