سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره رسول اعظم سدی در مقابل هجمه های دشمنان است

ما در این جشنواره 358 فیلنامه و 254 حلقه فیلم برای ما ارسال شده که این نشاندهنده طیف گسترده ارادتمندان به رسول الله و اهل بیت پاکش بوده و ایستادگی خوبی در مقابل هجمه های دشمن است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام حسینی‌عارف، دبیر جشنواره جایزه بزرگ پیامبراعظم(ص) در مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری اهل‌بیت(ع) بزرگ گفت: تمسخر و اهانت به پیامبر اکرم(ص) که از ابتدای بعثت ایشان وجود داشت امری عجیب نیست و حتی در سال‌های اخیر لباس هنرهای تصویری و تجسمی نیز پوشیده است لذا در این میان عجیب این است که با وجود برگزاری صدها جشنواره هنری در کشور، هیچ جشنواره اختصاصی به پاسخگویی در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی نکرده است.

وی بیان کرد:  برگزاری جشنواره پیامبر اعظم(ص) با این هدف برگزار شده تا هنرمندان و فرهیختگان را عملا به این میدان مهم بکشاند زیرا عقیده داریم موثرترین، عملی‌ترین، سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای این کار، برگزاری یک جشنواره است و افزود: این جشنواره در دوره اول با عنوان جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) در شش رشته «فیلم کوتاه داستانی، مستند کوتاه، پویانمایی، فیلمنامه، کتاب به زبان انگلیسی با موضوع سیره و پاسخ به شبهات موجود در جوامع غربی» برگزار شد.

دبیر جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) افزود :  با بیان اینکه نتیجه جشنواره برای همگان به ویژه اصحاب هنر و سینما، شگفت‌انگیز بوده است، به طوری که  358 عنوان فیلمنامه، 254 حلقه فیلم داستانی، 178 حلقه مستند کوتاه، 70 حلقه انیمیشن و 38 عنوان کتاب به زبان انگلیسی و در مجموع 898 اثر از 14 کشور در دفاع از پیامبر(ص) حتی از نویسندگان غیر مسلمان به دبیرخانه ارسال شد.

وی تاکید کرد : تفاوت بزرگی با جشنواره‌های دیگر دارد، این است که  جشنواره‌ها در روز اختتامیه به پایان می‌رسند چون به اهداف جشنواره‌ای خود دست یافته‌اند ولی کار ما تازه از امروز آغاز می‌شود و تلاش خواهیم کرد که این آثار در تلویزیون‌های داخلی و خارجی و در شبکه‌های اجتماعی دیده شوند و کتاب‌های برگزیده در جهان خوانده شوند.

دبیر همایش بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) در پایان خاطر نشان کرد : طی سه روز برگزاری جشنواره، فیلم‌های برگزیده نمایش داده شدند؛ دو کارگاه آموزشی برگزار شد و مهمانان به بازدید از لوکیشن عظیم پروژه فیلم آقای مجیدی رفتند. همچنین در کنار این جشنواره، همایشی علمی هم با عنوان پیامبر اعظم(ص) سینما و ادبیات جهانی برگزار شد تا دانشمندان داخلی و خارجی از ادیان و مذاهب مختلف، انگیزه‌های اهانت به مقدسات را ریشه‌یابی کنند و راهکارهای مقابله با آن را به بحث بگذارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، هجمه ، دشمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.