سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش بانوان مسلمان برای آشنا کردن فنلاندی‌ها با حجاب

گروهی از بانوان جوان مسلمان فنلاندی با راه‌اندازی کمپینی ضمن آشنا کردن مردم با حجاب، تلاش می‌کنند تا دیدگاه اجتماعی منفی نسبت به آن را کاهش دهند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بانوی مسلمان 15 تا 29 ساله مقیم فنلاند اقدام به راه‌اندازی این کمپین کرده‌اند.

این بانوان مسلمان، سومالیایی، کرد، عراقی، ترک، فلسطینی، آلبانی‌تبار و فنلاندی هستند که برخی از آن‌ها به تحصیل و برخی به کار اشتغال دارند.

این گروه سال‌ها است که در زمینه برنامه‌های مختلف آموزشی و تفریحی برای جامعه مسلمانان فنلاند فعالیت می‌کند.

این کمپین با هدف آشنا کردن مردم فنلاند با حجاب برگزار می‌شود و به سوالات جدی و در عین حال مضحکی که مردم در مورد حجاب می‌پرسند، پاسخ می‌دهد.

از جمله سوال‌های رایجی که مردم فنلاند در مورد حجاب می‌پرسند و میزان شناخت آن‌ها از اسلام و مسلمانان را نشان می‌دهد، این است که آیا شما با حجاب می‌خوابید؟ آیا با حجاب حمام می‌کنید؟ آیا به هنگام استفاده از حجاب اجازه دارید بخندید؟ آیا چون سر شما مو ندارد، حجاب می‌گذارید؟ آیا هر کس که حجاب دارد عرب است؟ آیا صدای مرا می‌شنوی؟!

این گروه در مورد دلیل راه‌اندازی کمپین آشنایی با حجاب می‌گوید: ما متحیر بودیم که چرا در این کشور تا این اندازه تبعیض علیه خارجی‌ها به‌ویژه زنان مسلمان محجبه وجود دارد؟ حتی با وجود گرایش روزافزون خود فنلاندی‌ها به اسلام و استفاده از حجاب، باز هم این تبعیض‌ها کاهش نمی‌یابد. چرا غیرمسلمانان فکر می‌کنند که حجاب، حقوق بانوان را ضایع می‌کند؟ ما می‌خواستیم که با غیرمسلمانان در این رابطه گفت‌وگو کنیم، از این رو این کمپین راه‌اندازی شد.

مرکز پویایی بین‌المللی فنلاند (CIMO) پس از مشاهده میزان مشارکت این بانوان مسلمان در امور اجتماعی و پس از مجاب شدن در مورد میزان تبعیض‌های موجود علیه بانوان مسلمان از پروژه این گروه اسلامی برای معرفی حجاب حمایت کرد.

این کمپین با عنوان «با حجاب شدن» (Hijabiksi) فعالیت خود را آغازکرد تا تعصبات موجود در مورد حجاب را با افزایش اطلاعات مردم، از بین ببرد.

اعضای این گروه روز 15 خرداد با برگزاری یک نمایشگاه کوچک عکس در شهر «تورکو» در فنلاند، به سوالات مردم در مورد حجاب پاسخ می‌دهند و آن‌ها را به امتحان کردن حجاب ترغیب می‌کنند.

عکس‌های گرفته شده در این برنامه نیز در نمایشگاه مشابهی در تاریخ 28 خرداد به نمایش درمی‌آید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.