سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر گروه بیولوژی دریا جهاد دانشگاهی؛

ترکیبات جلبک‌های دریایی بهترین درمان برای تومور مغزی!

ترکیباتی از جلبک‌های دریایی می‌توانند به عنوان داروی ضد تومور و متعادل کننده سیستم ایمنی و محافظ بدن در برابر تشعشعات خطرناک به کار روند.

فرزانه فراهانی مدیر گروه بیولوژی دریا جهاد دانشگاهی واحد البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ترکیباتی از جلبک‌های دریایی می‌توانند به عنوان داروی ضد تومور و متعادل کننده سیستم ایمنی و محافظ بدن در برابر تشعشعات خطرناک به کار روند در واقع به دلیل غنی بودن جلبک‌های دریایی از مواد معدنی و ویتامین‌ها، این موجودات قرن‌ها به عنوان غذایی سالم در رژیم غذایی انسان و یا برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: ترکیباتی از جلبک‌ها نظیر لامینارین‌ها می‌توانند به عنوان داروی ضد تومور، محافظ بدن در برابر تشعشعات خطرناک کاهنده کلسترول خون، کمک به بهبود زخم‌ها، ضد حساسیت و جلوگیری از عفونت‌های فرصت طلب در برابر بیماری ایدز عمل کنند.

وی اذعان داشت: متابولیست‌های ثانویه استخراج شده از جلبک‌ها مانند ترکیبات هالوژنه مواد امید بخش برای مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند.

وی در رابطه با مواد کاربرد مواد استخراج شده از جلبک‌ها گفت: از موارد کاربرد این مواد می‌توان به عصاره‌های برگرفته از برخی جلبک‌های قرمز اشاره کرد که در درمان عوارض ناشی از جایگزینی استخوان و کاهش تشکیل غده چربی در زیر پوست که از رشد تعداد سلول‌ چربی به وجود می‌آید  و به شکل یک پنیر مشبک است و باعث جدا شدن پوست از لایه‌های زیرین می‌شود به کار می‌روند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ترکیب ، جلبک ، دریایی ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.