سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزینه های حساس سوریه برای آمریکا

پیچیدگی بحران ایجاد شده در سوریه باعث شده است که انتخاب های پیش روی آمریکا ،دوستان و هم پیمانان آن دشوار باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی استار ؛ این روزنامه در مقاله ای به قلم "فردریک سی هاف" نوشت : برای واشنگتن دو گزینه بیشتر وجود ندارد : اوباما یا می تواند پیروزی "بشار اسد" و موفقیت های ارتش را در غرب سوریه بپذیرد و یا اینکه با تشدید حمایت از القاعده و تخریب پیروزی های سوری ها آینده سیاسی این کشور را آن گونه که دوست دارد ، شکل دهد . 

گزینه گمراه کننده و فریب دهنده "گفتگوهای مسالمت آمیز و دیپلماتیک" آمریکا در ژانویه 2013 و در ژنو بطور کلی از بین رفت . در این مذاکرات ایالات متحده با تاثیرگذاری بر "بان کی مون "‌باعث شدند که دعوت از ایران _ بعنوان اهرمی موثر در حل بحران سوریه _ پس گرفته شود . به همین دلیل این گفتگوها بدون هرگونه نتیجه ای ناتمام رها شد . 

در ادامه این مقاله آمده است : بعلاوه اینکه اوباما در دوراهی ایجاد شده در سوریه توسط خود قرار گرفته است . وی از نخستین ماه های آغاز درگیری در سوریه قویا خواستار برکناری هر چه سریعتر بشار اسد از قدرت شد . برای اجرای این طرح نیز کمک های مالی و تسلیحاتی آمریکا به تروریست ها و شورشیان مسلح در سوریه آغاز گردید . اما اکنون و با گذشت بیش از سه سال از درگیری های خونین در این کشور همچنان اسد در حکومت سوریه قرار داشته و همچنین به پیروزی های چشمگیری در برابر شورشیان دست یافته است . 


موضوع مبارزه ملت و دولت سوریه سخت به نظر نمی رسد . آنها برای حفظ استقلال خود تلاش می کنند و نمی خواهند که حکومتی را در قدرت کشور ببینند که دست نشانده قدرت های غربی بوده یا فرمانبردار بی چون و چرای آنهاست . 

شاید بتوان همین موضوع را دلیل اصلی مخالفت آمریکا و هم پیمانانش با حکومت "بشار اسد " دانست . بعلاوه اینکه اسد دوستی نزدیکی با ایران و حزب الله داشته و دارد و همین مورد نیز به تشدید خصومت غرب علیه دمشق اضافه می کند. 



انتهای پیام /
برچسب ها: گزینه ، حساس ، سوریه ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.