سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرگشتگی "اوباما"‌در باتلاق سوریه

اوباما موفق شد در سخنرانی خود در دانشکده نظامی "وست پوینت"‌ و در جمع تعداد زیادی از نظامیان آمریکایی نقاط ضعف و شکست خود را بار دیگر اعلام کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی هیومن ایونتز ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "پارتریک جی بوچانان" نوشت :‌هیچکس نظر مثبتی راجع به سخنرانی اوباما نداشت . نگاهی به نشریات و رسانه های آمریکایی از جمله نیویورک تایمز ، واشنگتن تایمز ، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال نشان میدهد که آنها نیز از این سخنان ناامید شده اند . 

اوباما بیش از هر چیز دیگری به اصلاح دکترین سیاست خارجی خود نیاز دارد . او یک مداخله جوی مخالف است . وی نیروهای ارتش آمریکا را از عراق خارج کرد و اعلام نمود که تصمیم دارد از افغانستان نیز خارج شود . در همین حال حمله به لیبی را آغاز کرد که این اقدام وی به ایجاد فاجعه در این کشور منجر شد . 

سوراخ تازه ای که اوباما انگشت خود را داخل آن کرده "سوریه" است ، کشوری که اوباما مدعی است درگیر یک جنگ داخلی شده و خارجی ها در آن حضور یا دخالتی ندارند . هنوز سیاست خارجی آمریکا بر اساس آنچه از زبان اوباما خارج می شود مورد قضاوت قرار نمی گیرد اما می توان آن را حوزه ای دانست که وی انجام داد و با شکست مواجه شد . 

در ادامه این مقاله آمده است : نگاهی به اقدامات و اظهارات "جورج بوش" در دوران ریاست جمهوری خود نشان دهنده آن است که اوباما علیرغم وعده هایی که در تبلیغات انتخاباتی خود عنوان می کرد ، راهکاری متفاوت از بوش در پیش نگرفت و در حقیقت سیاست خشونت طلبی و جنگ افروزی وی را به شکل دیگری پیگیری و اجرا می کند . 

بدنبال حمایت افکار عمومی آمریکا از مبارزه دروغین و فریب کارانه بوش علیه القاعده _ که پس از حملات 11 سپتامبر به ساختمان های تجارت جهانی در آمریکا انجام گرفت _ وی تجاوز به خاک عراق را در دستور کار خود قرار داد . به این ترتیب ایالات متحده دو مورداز طولانی ترین جنگ های تاریخ دنیا را آغاز کرد . 

پس از آگاهی مردم از تصمیمات فریب کارانه دولت بوش ، آمریکایی ها این کار را با اخراج حزب بوش از رهبری هم در کنگره و هم در کاخ سفید در سال 2008 پاسخ دادند . 

در مورد اوباما ؛ در حالی که اندیشکده ها و نخبگان رسانه ای جهان وی را فردی ضعیف و با سیاست های پرنوسان اعلام کردند شهروندان آمریکایی این اجازخ را به وی دادند که به مدت دو دوره در کاخ سفید ریاست کند . بطور کلی مردم آمریکا از این که سربازان شان از عراق و افغانستان به خانه بازمی گشتند خوشحال و خرسند بودند . 

آنها (مردم آمریکا ) مخالفت شدید خود را با اقدام نظامی واشنگتن در سوریه اعلام کردند و همچنین از مذاکره با دولت ایران استقبال نمودند . بنابراین کاخ سفید تصمیم گرفت که بجای حمله به خاک سوریه شورشیان و تروریست های مسلح را با انواع تجیهزات و موشک های ضدتانک مسلح نماید . همین انتخاب از سوی اوباما به بدترین اقدام وی در سیاست خارجی مبدل شد . 

بوچانان تصریح کرد : دولت آمریکا جنگی را در سوریه توسعه داد که تاکنون بیش از 150 هزار کشته داشته است . همچنین واشنگتن اکنون به یکی از اصلی ترین هم پیمانان و دوستان القاعده و النصره تبدیل شده است ؛ گروه های تروریستی ای که از هیچگونه جنایت و خشونت در شهرهای سوریه فروگذار نمی کنند . 



انتهای پیام /

برچسب ها: سوریه ، اوباما ، باتلاق ، سرگشته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.