سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دختران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از دختران نیجریایی حمایت کردند

دختران عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن محکوم کردن ربایش دانش‌آموزان دختر نیجریایی بیانیه‌ای در حمایت از آنها منتشر کردند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  دختران عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جهت حمایت از دختران نیجر‌یایی بیانیه‌ای را منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است:
در روزگارانی که خورشید تابناک وحی و نسیم آسمانی و جان پرور پیامبران بر دل مردگان می‌دمید، تا مدتی بارقه‌ امید زندگانی انسانی و آبرومندانه برای زنان و دختران نیز پدید می‌آمد.

ولی هرگاه با گذشت زمان، این مشعل تابناک آسمانی در زیر لکه های تیره و تار عادات، سنت‌ها و اوهام، خرافات جعل و تحریف، پنهان می‌شد تا بار دیگر زمینه تعدی و تجاوز به حقوق زنان از سر گرفته شود.
دین مترقی اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن آن مسلمانان را نه تنها به علم آموزی و معرفت دعوت می‌کند بلکه آنها را فریضه‌ای بر هر مرد و زن مسلمانی می‌داند.

بگو آیا چشم نابینای جاهل و دیده‌ بینای عالم یکسان است؟ آیا ظلمات و تاریکی جهالت با نور علم و معرفت مساوی است؟

اکنون چه شده است که تفکر منحط و متحجر گروهک «بوکوحرام» به اسم اسلام و با حمایت استعمار روباه پیر انگلیس و استکبار آمریکا، سلاح به دست گرفته است و تعدادی از دختران دبیرستانی را در نیجریه به جرم تحصیل علوم جدیده به گروگان گرفته و قصد فروش و یا ازدواج آنها را دارد.

مگر این گفته پیامبر ما مسلمانان نیست که فرمودند:«جوانمردان کسانی هستند که زنان را گرامی می‌دارند و فرومایگان نسبت به آنان اهانت می‌نمایند.

مگر در کتاب آسمانی ما قرآن به قلم و آنچه می‌نویسد قسم یاد نشده؟ آیا این نشان از اهمیت علم‌آموزی ندارد؟

مگر تأکید نشده که کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسان نیستند؟

ما از مولایمان علی (ع) در خطبه‌ جهادیه نهج البلاغه آموخته‌ایم که: اگر مرد مسلمانی پس از این رسوایی‌ها از اندوه بمیرد نه تنها نباید ملامتش کرد بلکه مرگ را سزاوارتر است.

شاید شکنجه‌های گروهک بوکوحرام مانع از رسیدن صدای عدالت خواهی این دانش‌آموزان به گوش مجامع جهانی شود؛ اما اکنون ندای یاری خواهی آنان از حنجره‌ی خواهرانشان در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران بلند است.

ای اهل ایمان! بدانید اینجا ایران عزیز اسلامی است و شما صدای دختران ایرانی- اسلامی را از جای جای انجمن‌های اسلامی مدارس میهن‌مان می‌شنوید .

دخترانی که با صدایی رسا به پیروی از سخنان دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) همراه میراث‌گرانبهایشان حجاب فاطمی و با سلاح علم و ایمان فریاد می‌زنند: ای ایادی استکبار در هر کجای این کره خاکی که باشید بدانید ما ذره‌ای از آموزه‌های دینی‌مان عقب نشینی نخواهیم کرد و همیشه یار و همراه خواهران‌مان و حقوق انسانی‌شان در جای جای جهان خواهیم بود.

ما دختران اعضای قرارگاه ملی اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، خواستار رسیدگی هرچه سریعتر نهادهای بین المللی ذیربط جهت آزادی این عزیزان و ریشه کن کردن گروهک‌های تروریستی بوکو حرام، طالبان، داعش‌ و النصره و... و مجازات کشورهایی که نیرو وسلاح آنان را تامین می کنند هستیم.

به امید سایه افکندن عدالت پیشوای آخرالزمانی‌مان در سراسر دنیا...

انتهای پیام/
برچسب ها: صدور ، دختران ، اتحادیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فاطمه
۲۰:۰۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
الهم عجل لولیک الفرج
آمین یا رب العالمین