سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با انتقاد از طولانی شدن اختصاص اعتبارات مدیریت بحران؛

گزارش نهایی خسارات ناشی از سیل گلستان به دولت ارایه می شود

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طی گزارشی پس از جمع‎ بندی نهایی میزان خسارات سیل گلستان را به دولت ارائه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اسماعیل نجار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم سریع تر اعتبارات حوادثی مورد نظر به استان تزریق شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به فرایند طولانی اختصاص اعتبارات مدیریت بحران کشور گفت: در برنامه پنجم توسعه، اعتبارات پیشگیری و مقابله در اختیار معاونت راهبردی ریاست جمهوری قرار گرفت که این امر اختصاص اعتبارات را طولانی کرده است.

نجار خاطر نشان کرد: چنانچه نیمی از این اعتبارات در اختیار مدیریت بحران کشور قرار گیرد، این سازمان می‎تواند اختصاص اعتبارات را با توجه به نوع حادثه، سریع‎تر مدیریت کند.

معاون وزیر کشور با تاکید بر صداقت در برآورد خسارات توسط دستگاه‎های اجرایی تصریح کرد: تلاش می شود تا آمار خسارات ارائه شده منطبق بر واقعیت باشد تا بتوان با توجه به موضوع، تصمیم درست اتخاذ کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: این موضوع بدان معنا نیست که برآورد خسارات صادقانه نیست بلکه به عنوان متولی این موضوع وظیفه داریم که بر صحت ارقام خسارات تاکید کنیم.



*برخود با متجاوزین حریم رودخانه‎ها

دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور با اشاره به تغییر اقلیم به عنوان یکی از عوامل مهم بروز حوادث طبیعی جوی در دنیا یادآور شد: بخشی از این حوادث متاثر از شرایط اقلیمی است که با توجه به اطلاع ‎رسانی به موقع دستگاه‎های هشدار دهنده قابل پیش‎بینی است.

نجار ادامه داد: تعرض به حریم رودخانه ها، از جمله عوامل تشدید کننده سیل است که باید دستگاه‎های متولی بشدت از این تعرض‎ها جلوگیری کرده و لایروبی رودخانه‎ها را نیز مد نظر داشته باشند.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به طرح جامع پیشگیری از سیل بیان داشت: اجرای این طرح جامع عملیاتی چنانچه دقیق و علمی باشد مورد حمایت این سازمان قرار می‎گیرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور پیگیری امور مرتبط با مراحل چهارگانه را اساسی‎ ترین وظیفه مدیریت بحران دانست و گفت: دستگاه‎های متولی باید تلاش کنند تا اعتبارات، درست و علمی هزینه شود تا نیاز به هزینه مجدد و موازی‎کاری نباشد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: خسارات ، سیل ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهدی تفکر
۲۳:۲۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
با سلام .لطفا از آقای نجار بپرسید دقیقا چه موقع اطلاع رسانی کردند؟؟؟و اینکه افراد امداد در منطقه محمد آباد فاضل آباد چند نفر بودن؟؟؟ چون بنده امداد گرهای زیادی مشاهده نکردم. در مدتی که افراد کهن سال و ناتوان برای نجات خود بالاجبار در حال پیاده روی به طول 30 کیلومتر بودند ، افراد امداد کجا حضور داشتند؟؟؟ و آیا غیر از این است که بالگردهایی که قسمتی از سهم مردم شهید پرور استان است برای مصرفی خاص و اشخاصی خاص به هوا بلند شدند؟؟؟ اگر پتانسیل های امدادی استان در همین حد و اندازه است پس باید به این توان بسیار بسیار اندک گریست و گریست.