سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان نصب خشت های مطلای نمای بیرونی ایوان باب المراد در کاظمین

مدیر پروژه طرح طاها ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام نصب خشت های مطلای نمای بیرونی ایوان باب المراد در حرم مطهر امامین جوادین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از ستاد بازسازی عتبات عالیات، «محمد کریمی» افزود: استادکاران ایرانی از سال گذشته عملیات ساخت و نصب خشت ها را در کارگاه کاظمین آغاز کردند و همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع)، نصب بخش نمای بیرونی ایوان مذکور به اتمام رسید.

وی ادامه داد: خشت های ایوان پس از تولید بدست استاد «ناصر ابریشم کش» و آبکاری با طلا، توسط استاد شیخ علی الماسی نصب می شوند.

کریمی با اشاره به خصوصیات این ایوان گفت: ایوان باب المراد با 10 متر ارتفاع و هشت متر دهنه ورودی دارای سه کتیبه عهد ناصری به همراه یک گره طاقی و چهار قوسی در سر در ورودی است که در مجموع شش هزار خشت را شامل می شود و تک به تک این خشت ها بصورت جداگانه ساخته می شود.

وی درباره سایر دست اندرکاران این طرح یادآور شد: عوامل اجرایی این طرح از استان های تهران، اصفهان، تبریز و مرکزی هستند.

تامین هزینه مرمت این ایوان را مردم دوستدار اهل بیت(ع) استان خراسان رضوی متقبل شده اند و بر اساس برآوردهای صورت گرفته، نمای درونی این طرح تا پایان مهر ماه به پایان می رسد.

طرح طاها شامل مطلاکاری ایوان های باب المراد، باب القبله و باب القریش و چهار گلدسته حرم مطهر امامین جوادین(ع) در کاظمین است.

برچسب ها: نصب ، خشت ، ایوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.