سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسيه در مورد پيوستن سوئد و فنلاند به ناتو هشدار داد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو خواستار گفتگویی سازنده بین کشورهای شمالی منطقه بالتیک است و در مورد پیامدهای منفی احتمالی از سر‌گیری مذاکرات درباره پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو هشدار می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد مسکو خواستار گفتگویی سازنده بین کشورهای شمالی منطقه بالتیک است و در مورد پیامدهای منفی احتمالی از سر‌گیری مذاکرات درباره پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار می‌دهد.

وزارت امور خارجه روسیه پس از نشست منطقه ای سفیران این کشور  در بیانیه‌ای منتشر کرد : در بحبوحه تقویت زیرساخت‌های ناتو در بسیاری از کشورهای همسایه روسیه و از سر گیری مذاکرات درباره پیوستن سوئد و فنلاند به این سازمان ، شمال منطقه بالتیک که سطح پایین تنش‌های نظامی و سیاسی از دیرباز از مشخصه‌های مهم آن شناخته می‌شود ، در معرض تحولات منفی قرار گرفته است.

نشست سفیران روسیه در دانمارک ، ایسلند ، لیتوانی ، لتونی ، نروژ ، سوئد ، فنلاند و استونی روز جمعه (30 مه) در هلسینکی ، پایتخت فنلاند و با ریاست ولادیمیر تیتوف ، معاون اول وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.